Hej,

Har ni något tips på hur jag kan montera string golvgavlar mot en vägg där en ca 3 cm djup list sticker ut från väggen ca 40 cm från golvet? Golvgavlarna bör sitta dikt mot väggen i vanliga fall.

Tror ni att bärigheten blir dålig om jag sätter någon form av plastdistanser runt skruvarna så att gavlarna kommer ut 3 cm från väggen?
Vägg möter parkettgolv, vit list, detaljerad golvlist, ren och stilren interiör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Monteringsinstruktion för en väggmonterad stege med detaljbilder på skruvfästen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Välordnad garderob med skor, lådor, trähyllor och ett smidesjärnsställ. Elegant och stilren inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Tror det ser svindumt ut med en 3 cm glipa mellan hyllplan och vägg. Känns det mest rimliga här är att ge upp idén på den här typen av konsol med stödben, och köpa typen utan ben.

Men att sätta med distans kan funka beroende på vad du har att dra skruven i. I värsta fall kan sätta upp en list som bygger golvsockelns djup och dra hyllan i den listen.

Jag höjde upp benen istället med en liten vitmålad rundstav. Skulle det se svindumt ut med din list? Minns inte hur hög konsolen är i bakkant. Jag tror inte det blir bra heller, i ditt fall.
 
Carl Hg Carl Hg skrev:
Sitter tyvärr med en hög golvgavlar från min tidigare lägenhet. Annars hade jag lätt köpt väggavlar istället.

Tänkte att man kunde sätta typ dessa emellan GAH-Alberts 338718 Distanshylsa | Plast | Plast, vit | 20 stycken i 4 storlekar | 20 x 5 mm / 20 x 10 mm / 20 x 20 mm / 20 x 30 mm : Amazon.se: Bygg, el & verktyg

Är betongvägg som den kommer sitta i.

I och med att listen är 40 cm upp går det inte att höja benen dit på något vettigt sätt.
Ja det funkar men fäst dom så det inte går att slå bort dom ifall man går in i hyllan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.