Hej alla,

Jag vill skapa ett tråd för att samla tips som minskar elförbrukningen med IVT Vent 302 eller liknande Bosch.

Själv har jag gjort hittills:
1. Justering av värmekurvan från 60 grader vid -20 ner till 48. Gjort när det var minus ute och alla ventiler helt öppna.
2. Justering av termostaterna för att stoppa värme vid solinstrålning/eldning
3. Varmvatten på Eco+ med 39 grader min och 55 max. (var 32 min - 57 max som standard på Eco+ och är 42 min - 58 max på Normal). Varmvatten stoppar vid 50 grader trots 55 max. Får se om det räcker.

Något annat man borde tänka på? :)
 
Sommarläge på 15 grader istället för 17.
 
Simonix Simonix skrev:
Hej alla,

Jag vill skapa ett tråd för att samla tips som minskar elförbrukningen med IVT Vent 302 eller liknande Bosch.

Själv har jag gjort hittills:
1. Justering av värmekurvan från 60 grader vid -20 ner till 48. Gjort när det var minus ute och alla ventiler helt öppna.
2. Justering av termostaterna för att stoppa värme vid solinstrålning/eldning
3. Varmvatten på Eco+ med 39 grader min och 55 max. (var 32 min - 57 max som standard på Eco+ och är 42 min - 58 max på Normal). Varmvatten stoppar vid 50 grader trots 55 max. Får se om det räcker.

Något annat man borde tänka på? :)
jag har en 302 och har en elpatron som ideligen går igång Många skriver om justering av värmekurvan men hittar inget i manual Sätter ned önskat temp till 17 och skruvar ned rumstemperatur i varje rum men ack Ibland slutat patron värma men ofta går den trots av solen skapad för hög värme Vad gör man med kurvan o hur hittar man den???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.