Har hyrt ett nybyggd jättefin stuga i fjällen några dagar. Alla väggar i trä, vet inte om det är bets eller annan behandling, gråaktig yta, drar ngt mot blågrönt.
Kan dock inte låta bli att fundera på ytan bakom spisen... Hur blir det här med fettstänk fr stekning på trä bredvid het yta? Känns som brandrisk. Eller? Man undrar även hur snyggt det blir efter att man behövt skura den här ytan ett par år. Men just det kanske blir vackert nött? Visserligen inte mitt problem, jag är bara här några dagar. Har även insett hur idiotiskt det är med enkel diskho i stället för 2. Snyggt? Ja. Men väldigt opraktiskt. Varje gång vi hyr en fjällstuga kommer vi på saker vi INTE ska satsa på vid ev köksrenovering...
 
Nej, ingen brandrisk . Ja , inte praktiskt,
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
har man diskmaskin så klarar man sej med en diskho tycker jag. Helst en stor disklåda som rymmer det diskmaskinen inte rymmer än 2 små :). Sen är det ju en vanesak. Jag trivs med min enda stora disklåda
 
G gaia skrev:
har man diskmaskin så klarar man sej med en diskho tycker jag. Helst en stor disklåda som rymmer det diskmaskinen inte rymmer än 2 små :). Sen är det ju en vanesak. Jag trivs med min enda stora disklåda
Såklart man kan ha om man trivs med det. Håller med om att det var snyggt. Vi kanske helt enkelt har mer handdisk trots diskmaskin, stor familj och mkt matlagning ‍. Knivar, gjutjärnspannan, ngn träslev, mixerstav osv och alltid en massa potatisskal, grönsaksrens. Hade väl gått om vi var litet ordentliga kanske och plockade upp alla skal direkt, diskade handdisk innan alla börjar skölja tallrikar ... Bra att man kommer på vad man saknar när man hyr, man blir hemmablind. Vassa knivar saknar jag alltid mest! Å andra sidan inser jag hur bra det vore m klinkers + golvvärme hemma i hallen när ngn stuga har det. Fixat i sommarstugan när vi renoverade
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.