Vi tänkte bygga atterfallshus på vår tomt,som vår dotter ska bo i, tomten består av berg.

Har ni någon erfarenhet av detta, någon bra entrepenör ni är nöjda med? Eller inte nöjda med?

Hur mycket kostade ert hus?

Övriga kostnader- vilka var det och ca hur mkt?

Några speciella tips att dela med, ni som gjort detta`? Eller saker man ska undvika etc?

Tacksam för tips, från utkant av Gbg
 
H hannacaroline skrev:
Vi tänkte bygga atterfallshus på vår tomt,som vår dotter ska bo i, tomten består av berg.

Har ni någon erfarenhet av detta, någon bra entrepenör ni är nöjda med? Eller inte nöjda med?

Hur mycket kostade ert hus?

Övriga kostnader- vilka var det och ca hur mkt?

Några speciella tips att dela med, ni som gjort detta`? Eller saker man ska undvika etc?

Tacksam för tips, från utkant av Gbg
Kul med attefallshus!

Det finns massor med trådar här kring detta, så letar du upp dessa, får du många svar och tips. Sen kan du ställa konkreta frågor/följdfrågor vid behov.
 
  • Gilla
Mfroding och 1 till
  • Laddar…
Funderar också på detta till dottern; någon som vet vad priset ligger på ungefär?
 
EliasNilsson10 EliasNilsson10 skrev:
Funderar också på detta till dottern; någon som vet vad priset ligger på ungefär?
Mellan tummen och foten? ;-)

Det beror ju helt på vad man vill ha.
Hur stort?
"Nyckelfärdigt" eller inte?
Skall leverantören hantera bygglovsansökan/kommunen eller inte?
Kvalitet/standard?
Hur ser tomten ut?
Etc, etc

Som sagt:
Finns massor med trådar här, där medlemmar berättar om sina hus, och vad de har betalat.
Om du letar först och frågar sen, så tror jag du får fler svar.
 
  • Gilla
hannacaroline
  • Laddar…
L Lillekitte skrev:
Mellan tummen och foten? ;-)

Det beror ju helt på vad man vill ha.
Hur stort?
"Nyckelfärdigt" eller inte?
Skall leverantören hantera bygglovsansökan/kommunen eller inte?
Kvalitet/standard?
Hur ser tomten ut?
Etc, etc

Som sagt:
Finns massor med trådar här, där medlemmar berättar om sina hus, och vad de har betalat.
Om du letar först och frågar sen, så tror jag du får fler svar.
Jag har fyllt i en sida nu för en leverantör, men upplever att "allt" kostar extra på den sidan, tom badrumsspegel och skåp under handfat. Det blev 1.2 milj totalt, utan de kostnader somjag msåte betla som jag gissar är att förbereda marken och även inkoppling av vatten etc och olika kostnader till kommunen... så det känns som att det snarare är 1250 eller mer men det var för mkt anser jag. Så jag får väl börja om och kolla annan leverantör.
Jag vill inte göra så mkt själv, helst inget annat än att ringa samtal möjligen... Har inte tid eller energi att ordna så mkt själv.
Jag ville ha tips på leverantör som är prisvärd men ändå trovärdig och folk har bra erfareneheter kring. Det gäller som sagt för mig med allt klart så mkt det går, och leja bort så mkt det går.
 
Har ingen koll på vad det kostar nu för tiden. Vilken leverantör är det du har kollat på? Har du funderat på att köpa ett före detta visningshus?

Förstår absolut din tanke om att inte göra så mycket själv, administrationen kan nog bli ganska omfattande om man själv skall hantera kommunen, hämta in offerter från grävare, rörmokare, elektriker etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.