prototypen prototypen skrev:
En pil ser man tydligt men det är nog en till.
Men vad är de 4 övriga märkta med.
Protte
Det är 4 raka likadana pilar. Där de två blåa kablarna går in ser det ut som ett varsit uppånervänt L. Kan knappen vara upp och ner? Isåfall tänker jag L = Live = fas?
 
Om det är två L och resten pilar, så är det en dubbel trappomkopplare. Varje halva har en L och två pilar. Knappen kopplar L till en av sina pilar och växlar till den andra pilen om man trycker på vippan.
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
E
Få och in handla en kron strömbrytare.
Sen är nästa fråga hur det ska fästa z köp ett par dos clips samt apparat med klor.
 
Du behöver inte köpa någonting, brytaren fungerar utmärkt till det du har tänkt. Sätt en ny kabelstump mellan de båda L:en bara.
(Brytaren har redan klor man använder till att fästa den med.)
 
E
Müssli Müssli skrev:
Du behöver inte köpa någonting, brytaren fungerar utmärkt till det du har tänkt. Sätt en ny kabelstump mellan de båda L:en bara.
(Brytaren har redan klor man använder till att fästa den med.)
Jo, det behövs in handlas antingen en bit kabel eller ström ställare.

Så då kan en kron brytare inhandlas och slippa kabel samt få nytt.

Klor är en b lösning. Nybörjare klämmer 9 gånger av 10 kabeln och det sitter inte bra.

Det du babblar om har jag redan före språkar i #9.
 
De va värst...

Int lätt för all o begrip;)
 
E El-Löken66 skrev:
Klor är en b lösning. Nybörjare klämmer 9 gånger av 10 kabeln och det sitter inte bra.

Det du babblar om har jag redan före språkar i #9.
Du skriver ju själv att han ska köpa "apparat med klor"... Det behöver han inte eftersom brytaren redan har klor, det var det jag försökte få fram.

Jag såg att du redan föreslagit det jag skrev men sen ändrar du dig och ber honom köpa nya grejer, vilket inte behövs. Jag har svårt att hänga med i dina inlägg emellanåt.
 
  • Gilla
Målarjanne och 3 till
  • Laddar…
E
Müssli Müssli skrev:
Du skriver ju själv att han ska köpa "apparat med klor"... Det behöver han inte eftersom brytaren redan har klor, det var det jag försökte få fram.

Jag såg att du redan föreslagit det jag skrev men sen ändrar du dig och ber honom köpa nya grejer, vilket inte behövs. Jag har svårt att hänga med i dina inlägg emellanåt.
Läs om.
Läs rätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.