Nu har vi bytt stil i vårt TV-rum.Från New England till lite modern i svart och vitt.Däremot älskar vi fortfarande New-Englandstilen och vill har tips på fondtapet samt attiraljer som förhöjer det marina intrycket i vårt sovrum.Har sökt på forumet men vill ha konkreta tips just till vårt rum.Har sneglat på seaside (Boråstapeter?) lite men ej kommit till skott.
Vi har äggskalsvita väggar i rummet som är ca 17kvm.
Några tips?Gärna med bilder.
 
  • 1 år III.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ni tänka er en mörkare tapet vid huvudgaveln eller vill ni behålla det vita, ljusa?
 
A
Vi hade råspont först men det passade inte in i rummet,tyvärr.Skulle behövt ha spont på fler väggar för att få ett snyggt resultat.

Vi vill gärna ha ljusa väggar.
 
A
Borås hade ju en del, annars skulle nog jag köra målade väggar , avnända marint, beige eller rött tillsammans med vitt och satsa på detaljerna i stället. Finns ju hur mkt som hellst! Snygga sängkläder är ju ett "måste" :)
 
  • new england.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fanns en del inspiration där också.Tack.
Har en fin båttavla jag tänkte sätta ovanför sängen.Vet inte om jag ska ha den på en tavellist eller bara hänga den på väggen.

Ska ta in en blå stor lykta (från Lexingtonbutik)vi har haft på altanen (till höger på bilden) och sätta den i sovrummet på vintern tänkte jag.Börjar ju tyvärr att bli dags att ta in möblerna mm från altanen.Hösten kommer...
 
  • Bild 042.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kommit fram till att det troligen blir en randig tapet.Men vi vet inte om det blir en vit/blårandig eller vit/rödrandig.Hade även lite tankar på att sätta råspont på halva väggen (nertill) och randig tapet ovanför för att bryta av lite.Men risken är ju att det blir varken "hackat eller malet".Ja den ångesten.....



http://www.borastapeter.se/kollekti...ion=537&miljo=4&menu=2&submenu=77&submenu2=38
 
Tror att tapeten du valt eller funderar på blir kanon! Den passar in bland era andra möbler också, vilket är viktigt för helhetsintrycket. /Linda
 
Så här blev det i alla till slut:

Kommer bättre så småningom,tagna i dagsljus.Har precis satt upp sista våden och är ganska nöjd med resultatet.
Tack för alla tips vi har fått!
 
  • Bild 080.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Supersnyggt!! Är det någon som har en miljöbild på liggande vit panel i sovrum?
Jag funderar på det, vi har det i vårat "bastuhus" men det är inte riktigt samma sak....
 
Är det någon som har andra tips och idéer på små saker som gör mycket skillnad för rummet?

Funderade på att göra en brädvägg en liten bit på väggen (på den första bilden är det på vänster sida om sängen sett från kameran) där man kan ha några krokar att hänga morgonrock på mm.Kanske en klocka i gammal stil?

Alla tips är välkomna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.