gravedigger skrev:
Vem säger att skruven låg i fickan på de byxor som låg på golvet? Den kan lika väl (kanske till och med troligare) ha legat i fickan på de byxor som satt på den person som startade tvättmaskinen.

Det sista är bara en hypotes och är som sådan naturligtvis helt utan verklighetsanknytning och defenitivt inte något som jag någonsin skulle våga diskutera med någon i verkligheten.
Egentligen är väl detta inte din tvättmaskin utan en kompis maskin. Och eventuellt låg det en skruv i hans byxficka.
 
gravedigger skrev:
Vem säger att skruven låg i fickan på de byxor som låg på golvet? Den kan lika väl (kanske till och med troligare) ha legat i fickan på de byxor som satt på den person som startade tvättmaskinen.

Det sista är bara en hypotes och är som sådan naturligtvis helt utan verklighetsanknytning och defenitivt inte något som jag någonsin skulle våga diskutera med någon i verkligheten.
Denna "någon i verkligheten" är frun förstår jag? Så din fru springer runt med Grabber montageskruvar i fickorna, och lutar sig så låååångt in i tvättmaskinen att den faller ur i maskinen.... Hhmmm låångsöööökt....
;)
 
Eller så kanske min fru tvättar sina byxor också ibland?

Nä du har rätt. Hhmmm låångsöööökt....
 
gravedigger skrev:
Eller så kanske min fru tvättar sina byxor också ibland?

Nä du har rätt. Hhmmm låångsöööökt....
Självklart gör hon det, men hon TÖMMER sina fickor garanterat. Hon ska NU akta sig för att gnälla på dig om det, för så garanterat glömmer hon nått också eller rosa färgar dina vitaT-shirtar......
Ni vet Instant Karma (John Lennons låt...
 
Fördelen med att bli äldre är att man kan välja sina strider. Den här kan jag inte vinna så jag tar på mig skulden och erkänner. Montageskruven kom från mina byxor. Likaså två gipsskruvar, ett Torxbits och 17 kr i mynt. Vad gäller hårspännena och den där rosa tofsen är jag mer osäker.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Du glömde bygeln i BHn.... eller.... det mesta växer när man blir äldre men inte dina .....väl? ;)
Säger en på 40+
 
Skulle jag visa det inlägget hemma skulle jag inom kort få gnola på "these boots where made for walkin'".
 
Det är lätt att glömma diverse grejer i fickorna. Spik, skruv, mynt osv. Hittills så har inget värre hänt än att pumpen har kärvat fast någon gång. Efter att ha sett bilderna på gravediggers maskin så lär man nog tänka till en gång extra nästa gång.

Förra veckan missade vi en röd tygplånbok med några hundralappar i ett av barnens plagg. Märkte att butikerna är inte alltför glada att ta emot färgade sedlar :surprised:
 
Har under den senaste månaden plockat ut två stycken rejält dyra blåtandsheadset ur tvättmaskinen som käckt åkt ut och lagt sig mot glastrumman. Båda tillhörde frun. En av prylarna fungerade efteråt i en 60graderstvätt. Nu har vi infört undantagstillstånd i tvättkorgen :)
 
gravedigger skrev:
Skulle jag visa det inlägget hemma skulle jag inom kort få gnola på "these boots where made for walkin'".
Ha ha ha ha
 
Fotografen skrev:
Shoppa ÄR skoj!
(Min gamla sletna mobil vägrar envist att ge upp!)
Kör den i tvätten, det gjorde vi. Sen fungerade den inget vidare kan jag meddela.

/Funkis
 
Inte heller bankdosan med engångskoderna från sparbanken klarar en 40 graders tvätt...
 
Tvättmaskinen ser ut som vår gamla Husqvarna mästertvätt QW1660. Den gick lös på ~7kkr.
Ingen billig skruv du har där...
 
typbeteckningen vet jag rakt upp och ned, men priset kan stämma. Nåväl den har några år på nacken och jag fick 249 skruvar till för samma pris ;) (Det var 250 i kartongen tror jag). Det kostar att göra bort sig ibland.
 
Nu kan jag meddela reaktionen från säljaren på Electrolux. Jag sitterar fritt: "Du vet väl om att det där kommer du ALDRIG att få ersättning för från försäkringen". Kan tänka mig det. Det måste finnas en gräns för hur klantig man kan vara och hur mycket man får åsidosätta normala aktsamhetskrav. Kärleken har i alla fall beställt en ny tvättmaskin och en ny torktumlare. Automatiska fötter och grafiska displayer, många varv och energisnål läste jag: Ingen internetanslutning i denna version dock. Jo, just det, specialprogram för gympaskor finns det också. Spännande, maskinerna kommer imorgon. Tvätten kommer aldrig att ha blivit så ren förut; )

Btw. En trevlig bieffekt är att jag fick tillfälle till att måla om vägg och tak bakom de gamla maskinerna. De ska få ett nytt och fint hem att bo i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.