Hej alla kloka medmänniskor!

Jag har byggt på vårat nybyggda garage ensam sedan snickarna rest stommen. Jag läser på mkt och är väldigt intresserad o noggrann att det ska bli enligt konstens alla regler…

MEN… igår när jag stod o satte OSB så insåg jag ett sånt idiot misstag… jag har lagt en OSB ovanför fönster o sedan mött dem med stående.. DÅ inser jag att helvette en av kortsidorna saknar understöd .

Vad fan ska jag göra!? En av väggarna har jag dessutom redan satt dubbelgips på . Jag har stressat o arbetat på för att Elektrikern skall komma imon..

Mina frågor?
1. Kommer det hålla eller trilla ner ?
2 . RäddaS det på något sätt( styvas upp) av att jag sätter gips utanpå?

Jag undanber mig alla som ska göra sig lustiga på min bekostnad. Ja jag gjorde ett korkat fel och undrar nu om jag kan leva med det?


Vid de röda strecken saknas alltså reglar
Cc mått 60 cm

/ Trevlig söndag önskar Ensam mamma bygger
 
  • Inomhuskonstruktion, OSB-väggar, takgips, röda tejpremsor, fönster, dörr, metallspår, arbetsbelysning, delvis färdigställda väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spelar nog ingen som helst roll i ett garage, hade det varit ett badrum där det skulle vara kakel på väggarna så hade det bara varit att öppna men inte nu.

Se till att förskjuta skarvarna på gipset mot skarvarna i osb, där det går så kör med längre gipsskruv så den går genom osb och in i bakomliggande regel iaf där
 
Somna om och låt bli att skarva gipsen på samma ställe….spelar ingen som helst roll.
 
  • Gilla
Screew och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Spelar nog ingen som helst roll i ett garage, hade det varit ett badrum där det skulle vara kakel på väggarna så hade det bara varit att öppna men inte nu.

Se till att förskjuta skarvarna på gipset mot skarvarna i osb, där det går så kör med längre gipsskruv så den går genom osb och in i bakomliggande regel iaf där

Åh tusen tack för svar!!!! :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Somna om och låt bli att skarva gipsen på samma ställe….spelar ingen som helst roll.

Tack!!! Du räddade min dag :)
 
Ja, har du dessutom satt dubbelgips är det absolut ingen fara alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.