Skulle vara intressant att läsa lite om era köksrenoveringar.

Vad är du mest nöjd med, rent praktiskt, bara för ögat eller rent ekonomiskt??
Vad ångrar du mest att du gjorde eller inte gjorde, rent praktiskt, bara för ögat eller rent ekonomiskt??
 
Sämsta - har en 70cm bit träskiva mellan heltäckande diskbänk och spis för att det skulle se ut som övriga bänkar i köket. Skulle hellre kosta på en bit stenskiva eller lima kakel på den ytan för det är inte alls praktisk att ha trä just där emellan. Heta, ångande grytlock lämnar sina spår och skivan slits mer och oljas oftare en övriga träytor ...

Bästa - byte från inlimad diskhö till heltäckande Ifö diskbänk ...mera praktisk.
gaia
 
Granitgolvet med vattenburen golvvärme är det bästa. Efterinstallerad i ett gammalt hus, så det var lite pill.

Med själva köket så gillar jag den stora 40x50 disklådan som sväljer stekpannor och plåtar. Strålande.
 
Vårt J formade kök, med bardisk där barnen kan beställa "en mölk " till bullarna är det bästa...
jag verkligen älskar köket.
 
  • köket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa: Glasskivan vi har som stänksskydd..Såååå snyggt,lätt att byta tapeten när man ledsnat och så enkelt att hålla rent!

Sämsta: Bänkskivorna från ikea samt att vi tog underlimmade hoar istället för en riktig diskbänk...Det ska snart in en sån!
 
Nya spisen med induktionshäll är helt klart bäst. Det är f-n den bästa apparaten jag har i hela huset. :)
 
Inte renovering utan nybygge men det blir ju ungefär samma i sammanhanget.

Bästa är helt klart gasplattorna. Vi har två elplattor och två gasplattor. 90% av matlagningen sker på gasen och elplattorna används nästan bara för att varmhålla en sås som blev klar för tidigt.

Sämsta är att det är för litet bänkyta men det är planlösningens fel. Ska åtgärdas med en köksö.

/O
 
Det bästa är vedspisen med glaslucka. Supermysigt nu när regnrusket är igång!

Det sämsta är diskmaskinens placering. När luckan är nerfälld får man springa RUNT den för att komma åt allt.
 
Det bästa är valet av kök - vårt Rönnerholmskök är så vackert att jag blir lycklig av att vara i det. Dessutom är känslan i trät en enorm skillnad från vårt tidigare IKEA-kök. Jag är även kär i vår handkammare, jag skulle inte klara mig utan.
Det absolut sämsta är att elektrikern gjorde köket när jag inte var där, och satte de fula eluttagen mitt på den fina kakelväggen istället för under köksskåpen. *snyft* Dessutom ångrar jag djupt att jag snålade och tog en IKEA-diskbänk som redan är repig, när allt annat är superkvalitet. Jag tänkte "diskbänk som diskbänk", men ack vad jag bedrog mig.
Två ugnar är oxå en riktig höjdare!
 
Ska ni ha köks-TV - se till att dra antennkabel / scart / nätsladd i framdragna rör i väggen.
Finns inget värre när det hänger en massa sladdar och "skräpar"..
Kabellist funkar, men det är helt klart snyggare utan..
 
Jag är jätteintresserad av hur du fäste glasskivan, vad kostade det etc. Kan du inte lägga ut lite bilder och mer beskrivning. Vi skall snart avropa vårt hus och jag vill gärna ha skiva och helst som du skriver så man kan demontera den också!
 
Jag är mycket nöjd med mina 80 cm breda trelådershurtsar. Två bredvid varandra. De sväljer hur mycket som helst.

Det jag inte är nöjd med är mina 80 cm breda trelådershurtsar. När vi är fler än jag i köket så står alltid någon ivägen när jag ska hämta något i lådorna. Eftersom de sväljer hur mycket som helst så ligger ju allt där. Man får liksom fösa någons rumpa åt någon sida för att få upp lådan.

Jag får helt enkelt se till att familjen gör något annat när jag lagar mat.
Nu står jag här själv, är det detta som kallas för samtalskök?
 
Bästa: Vår 60 cm breda lådhurts för bestick mm, samt att vi vågade göra ett U-format kök av vårt lilla korridorkök.
Sämsta: Att vi valde billigare kyl o frys när vi egentligen ville ha frostfria med vippöppnare, men vad gör man.....de kostade dubbelt så mycket och vi hade verkligen inte råd just då. Blir däremot byte sedan när vi får råd.
 
Att vi höjde upp diskmaskinen så att det blev bekvämt att plocka i och ur disken. Det sparar ryggen
 
Vårt kök kunde inte ha blivit bättre!
Ballingslöv, Meny med herregårdstillbehör i vitt. Jag är otroligt nöjd med att vi i sista stund valde till ett hörnskafferi. Det rymmer allt!

Pernilla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.