E El-Löken66 skrev:
Så dom står för allt enligt mitt exempel två inlägg upp?
Allt?
Är det fel materialet får man nytt.

Spännande att du pratar om att begripa. :crysmile:
 
  • Haha
  • Arg
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Alem 09 är en vanlig leveransbestämmelser.
Är du ute på trafikverkets väg och byter en belysningsstolpe så hjälper det ju föga om du får en ny stolpe som garanti åtagande. Utan kostnaden som Ska täckas är elektrikerns. Tid, tma, ny asfalt et certera et cetera. Men detta ordnar alltså. Ditt avtal med. Amazon?

Arn kommer skriva ett brev med a r g gubbe annars?
Nu är vi inte vägverket. Kan du, utan att svamla iväg för mycket, ta ett exempel där detta går att applicera på min lägenhet?
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Du har alltså inte läst inlägget, eller ens förstått.

Kostnaden för materia är 1000 kronor.
Kostnaden för att installera om det är 100 000. Står Swish för detta??????????
Materia?
Vad pratar du om?

Och nej det kostar inte 100000:- att installera om material för 1000:-, inte ens för en ockrande elektriker.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Materia?
Vad pratar du om?

Och nej det kostar inte 100000:- att installera om material för 1000:-, inte ens för en ockrande elektriker.
Det är nog inte helt oöjligt om tex Osram återkallar en ljuskälla som sitter längs med e4an och det måste göras på natten med tema osv. Oavsett vad så är det inte Ahlsell som betalar fakturan för elektrikern eller tma bilen. Vi är dessutom inte vägverket.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Det är nog inte helt oöjligt om tex Osram återkallar en ljuskälla som sitter längs med e4an och det måste göras på natten med tema osv. Oavsett vad så är det inte Ahlsell som betalar fakturan för elektrikern eller tma bilen. Vi är dessutom inte vägverket.
Jag tror inte ens med tma och korgbil så kommer du upp i sådana summor för en ljuskälla.
Inte ens om du behöver helikopter.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
krillek krillek skrev:
När blir det oskäligt tycker du?

Jag antar (hoppas) att du inte menar att det "bara är att betala och gå vidare" även om du får en faktura på en miljon för ett vägguttag?
Vi avhandlade detta tidigt i tråden. Men det är värt att upprepa så att branschen och kunderna lär sig:

Om man inte avtalat om något fast pris för arbetet ska konsumenten betala vad som är skäligt. Det betyder i korthet att priset ska överensstämma med det som andra företagare skulle ta för samma typ av arbeten.

Näringsidkaren har bevisbördan för att omständigheterna sammantagna är sådana att det begärda priset är skäligt.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Oh ja, finns massorna exempel.
Använd din fantasi.

Alla exempel jag kommer på kommer försäkringsbolaget att ta.

Kommer lk med en reklamation att alla deras golvvärmerör måste bytas så kommer det hamna på lk. Den som sålde produkten har inget med saken att göra.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Du ska dit igen och asfaltera om också.
Men du får tro vad du vill, det var bara ett fiktivt exempel.
Ja, det var fiktivt faktiskt.

Jag behöver inte asfaltera efter att bytt jfb som jag köpt på annat ställe än grossen iaf, men jag får koka mitt eget kaffe.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Minnie Mesola
E El-Löken66 skrev:
det var bara ett fiktivt exempel.
Som inte har ett jota med TS:frågeställning att göra!

Minnie

 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Alem 09 är en vanlig leveransbestämmelser.
Är du ute på trafikverkets väg och byter en belysningsstolpe så hjälper det ju föga om du får en ny stolpe som garanti åtagande. Utan kostnaden som Ska täckas är elektrikerns. Tid, tma, ny asfalt et certera et cetera. Men detta ordnar alltså. Ditt avtal med. Amazon?

Arn kommer skriva ett brev med a r g gubbe annars?
Lycka till med att hitta belysningsstolpar som duger åt vägverket i en webbutik.
Vägverkets upphandlingar borde kravställa stolparna rätt hårt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Den jordfelsbrytare du köpte hos ali Babba.
När den fallerat så hela ditt fler familj hus brunnit ner. Och du ringer XI. Vad tror du hen kommer säja då?
Nej, El-Butik.se
En helt vanlig Hager.

Vem är XI, nån kompis till dig?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
E
FredrikR FredrikR skrev:
Nej, El-Butik.se
En helt vanlig Hager.

Vem är XI, nån kompis till dig?
El Butik kommer inte hjälpe dej med ingenting någon ting. Du får ta den kampen med Hager. Och dom kommer säja montage fel. Så det blir din försäkring som får träda in. Just det, du hade ju ingen.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Minnie Mesola
E El-Löken66 skrev:
El Butik kommer inte hjälpe dej med ingenting någon ting. Du får ta den kampen med Hager. Och dom kommer säja montage fel. Så det blir din försäkring som får träda in. Just det, du hade ju ingen.
Jag repeterar.


Minnie
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
El Butik kommer inte hjälpe dej med ingenting någon ting. Du får ta den kampen med Hager. Och dom kommer säja montage fel. Så det blir din försäkring som får träda in. Just det, du hade ju ingen.
Du bevisar gång på gång hur full av tokigheter din verklighetsuppfattning är.
Varför skulle min försäkring träda in för att fått en trasig produkt från en webhandel?
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Förstår nu att du blott är ett troll utan hjärna. Känn dej blockerad.
Har du några kvar att diskutera med om detta fortsätter?
Håller nån med dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.