E El-Löken66 skrev:
Allt handlas på nätet. Bara det som glöms som handlas i butik ju. Visste du verkligen inte detta eller något slags miss förstånd?


Hur gör du om två år då det visar sig att din kabel inte uppfyller ställda krav på latency utan ligger i klass med cat5, ringer du då amazonas och gråter?
Just det, så varför pratar du som om att du aldrig har näthandlat?

Amazon är som vilken nätbutik som helst, om man vet vad man gör. För vissa varor finns externa säljare - handla av Amazon själva så slipper du problem. Det är inga som helst problem att reklamera saker till Amazon. Du verkar jämställa Amazon med Aliexpress vilket visar att du bara pratar i nattmössan, från början till slut.
 
  • Gilla
guggen och 8 till
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
De har ju heller inget incitament att hitta bästa pris eftersom kunden betalar oavsett. Då åker man till dyraste stället där man får kaffe och kickback.
Nej, så är det ju. Jag har själv svårt att förstå ointresset av att göra det som är bäst för kunden. Menar inte man ska lägga massa tid på att jaga priser på varenda produkt, men i alla fall göra nån slags priskoll då och då så man inte handlar helt uppåt väggarna dyrt.
 
S Sir Duke skrev:
De har ju heller inget incitament att hitta bästa pris eftersom kunden betalar oavsett. Då åker man till dyraste stället där man får kaffe och kickback.
Jag ser inget problem med att elektrikern kommer hem till mig, snabbprojekterar och åker iväg för att hämta material. Det är ett effektivt sätt att arbeta.

Jag förstår att materialet blir lite dyrare, men det borde räcka med 20% dyrare, elektrikern debiterade dessutom för tiden. Att han passade på att ta en kaffepaus är också OK. Lagen kräver att folk tar kortare pauser under arbetsdagen.
Men blir jag debiterad 3h för shoppingrundan, så kommer jag ifrågasätta vad det var som tog så lång tid.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
E
MathiasS MathiasS skrev:
Just det, så varför pratar du som om att du aldrig har näthandlat?

Amazon är som vilken nätbutik som helst, om man vet vad man gör. För vissa varor finns externa säljare - handla av Amazon själva så slipper du problem. Det är inga som helst problem att reklamera saker till Amazon. Du verkar jämställa Amazon med Aliexpress vilket visar att du bara pratar i nattmössan, från början till slut.
Allt handlas som sagt online.
Förvånad ifall folk inte skulle veta detta.
Fördel med fysisk butik är då man behöver komplettera med något som behövs samma dag. Med ditt Amazonas får du då istället två insyällelse tider och ett avbrott på ett par veckor.

Men nu var det ju direkt import från Kina vi diskuterade. Där finns noll och inga garantier för slut kund.
 
MrJay
S sve84 skrev:
Många människor är generellt dåliga på att hitta bästa pris utan lämpar över kostnaden på kund på ett eller annat sätt.
De flesta hantisar är inte ute efter att spara pengar åt kunden utan att ta det som är lättast för de. Det absolut lättaste är att stanna till på Ahlsell/Dahl/Solar/Bevego, ta en kaffe, snacka lite skit med din favoritsäljare och plocka upp det de behöver för jobbet. Självklart betalar kunden för den tiden och minst 10% påslag på material ska man ha. Det är inte många som jobbar som vi gör mot våra kunder - det vill säga har alla grossisters prislistor i ett system, jämför priser och beställer material direkt till kund eller kontoret som man tar med sig ut.

Visst, måste man inhandla något i panik så hinner man inte beställa utan tar det snabbt på vägen men man tar alltid hänsyn till pris; behöver man spikklammer 18-22 och det kostar 84kr på Malmbergs och 107kr på Solar och båda ligger på väg ut till kund tar vi Malmbergs. Alla våra riktiga priser visas i fakturan och vanligast är att man lägger på 7% och har kunden eget (godkänt) materiell så kan vi använda det, inga problem - men vi kan då, av naturliga skäl, bara erbjuda garanti på arbetet.
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
E
MrJay MrJay skrev:
De flesta hantisar är inte ute efter att spara pengar åt kunden utan att ta det som är lättast för de. Det absolut lättaste är att stanna till på Ahlsell/Dahl/Solar/Bevego, ta en kaffe, snacka lite skit med din favoritsäljare och bara plocka upp det de behöver för jobbet. Självklart betalar kunden för den tiden och minst 10% påslag på material ska man ha. Det är inte många som jobbar som vi gör mot våra kunder - det vill säga har alla grossisters prislistor i ett system, planerar i förväg och beställer material direkt till kund eller kontoret som man tar med sig ut. Visst, måste man inhandla något i panik så hinner man inte beställa utan tar det snabbt på vägen men man tar alltid hänsyn till pris; behöver man spikklammer 18-22 och det kostar 84kr på Malmbergs och 107kr på Solar och båda ligger på väg ut till kund tar vi Malmbergs. Alla våra riktiga priser visas i fakturan och vanligast är att man lägger på 7% och har kunden eget (godkänt) materiell så kan vi använda det, inga problem - men vi kan av naturliga skäl bara erbjuda garanti på arbetet.
Dum heter att förutsätta att alla el firmor utom den du jobbar på lägger upp arbetet helt utan planer. Är det småjobb så kan man ju såklart köra förbi och plocka upp men så gott som alltid beställs prylar eller tas från interna lagret. Men någon måste ju ändå lägga någon tid för att få ut prylarna från fabrik till kund oavsett om detta görs före eller efter.
 
MrJay MrJay skrev:
De flesta hantisar är inte ute efter att spara pengar åt kunden utan att ta det som är lättast för de. Det absolut lättaste är att stanna till på Ahlsell/Dahl/Solar/Bevego, ta en kaffe, snacka lite skit med din favoritsäljare och plocka upp det de behöver för jobbet. Självklart betalar kunden för den tiden och minst 10% påslag på material ska man ha. Det är inte många som jobbar som vi gör mot våra kunder - det vill säga har alla grossisters prislistor i ett system, jämför priser och beställer material direkt till kund eller kontoret som man tar med sig ut.

Visst, måste man inhandla något i panik så hinner man inte beställa utan tar det snabbt på vägen men man tar alltid hänsyn till pris; behöver man spikklammer 18-22 och det kostar 84kr på Malmbergs och 107kr på Solar och båda ligger på väg ut till kund tar vi Malmbergs. Alla våra riktiga priser visas i fakturan och vanligast är att man lägger på 7% och har kunden eget (godkänt) materiell så kan vi använda det, inga problem - men vi kan då, av naturliga skäl, bara erbjuda garanti på arbetet.
Helt rimligt och bra arbetssätt
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Men nu var det ju direkt import från Kina vi diskuterade. Där finns noll och inga garantier för slut kund.
just det, så varför började DU prata om Amazon då…..
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Allt handlas som sagt online.
Förvånad ifall folk inte skulle veta detta.
Fördel med fysisk butik är då man behöver komplettera med något som behövs samma dag. Med ditt Amazonas får du då istället två insyällelse tider och ett avbrott på ett par veckor.

Men nu var det ju direkt import från Kina vi diskuterade. Där finns noll och inga garantier för slut kund.
Du har ju ingen koll. Snälla sluta svamla.

Skriv inte Amazonas (område i Sydamerika) för att förlöjliga och få det att låta som att grejerna kommer från andra sidan jorden på något krångligt och osäkert sätt.

Avbrott på ett par veckor? Jag har beställt på kvällen och fått hem det nästa dag. De expedierar på natten.

Bästa efter köp-service också. Om det är nåt fel, transportskada eller du ångrar dig så är det gratis retur, ny vara eller pengarna tillbaka på kortet.
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
E
S Sir Duke skrev:
Du har ju ingen koll. Snälla sluta svamla.

Skriv inte Amazonas (område i Sydamerika) för att förlöjliga och få det att låta som att grejerna kommer från andra sidan jorden på något krångligt och osäkert sätt.

Avbrott på ett par veckor? Jag har beställt på kvällen och fått hem det nästa dag. De expedierar på natten.

Bästa efter köp-service också. Om det är nåt fel, transportskada eller du ångrar dig så är det gratis retur, ny vara eller pengarna tillbaka på kortet.
Lägg upp länkar i så fall, till produkter priser och garanti villkor.

Är alem07, kommer amazonas betala för hela kostnaden, inte vraa skicka ny produkt?
 
E El-Löken66 skrev:
Lägg upp länkar i så fall, till produkter priser och garanti villkor.

Är alem07, kommer amazonas betala för hela kostnaden, inte vraa skicka ny produkt?
Det får du googla själv, jag är inte din mamma. Vi har redan lagt jättemycket tid på dig idag. Våra råd är gratis, du gör vad du vill med dem.
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 3 till
  • Laddar…
E
S Sir Duke skrev:
Det får du googla själv, jag är inte din mamma. Vi har redan lagt jättemycket tid på dig idag. Våra råd är gratis, du gör vad du vill med dem.
Så det var bara nonsens alltså, som vi andra visste. Ja, annars hade ju såklart alla el firmor handlar där så inget konstigt.

Men det kan säkert vara bra för privata personer i vissa fall.
 
Skulle vilja se den elektrikern som drog om all el i mitt hus gratis 2 år efter att det sattes upp pga att det inte uppfyllde kravet.

Större chans att se en gris flyga.
 
  • Gilla
Lullejulle och 4 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Så det var bara nonsens alltså, som vi andra visste
Det vi andra vet är att det är du som står för nonsenssnacket här. Precis som vid dina tidigare besök på forumet.
 
  • Gilla
stilofunk och 12 till
  • Laddar…
E
MathiasS MathiasS skrev:
Det vi andra vet är att det är du som står för nonsenssnacket här. Precis som vid dina tidigare besök på forumet.
Okej Don Key Skotte, du har troligen rätt och resten av världen fel. Vi lägger ner diskussion nu då du aldrig t, yck hitta några sak argument.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.