E
M magnu skrev:
Räknar ut en medelkostnad mellan webbutikerna.

Reklamerar upphandlingsdelen av arbetet, "Titta jag som amatör kan köpa artiklarna för, vad är anledningen till att det kostar så mycket mer? Var är vår överenskommelse att materialpriset skulle avvika signifikant?"
Tror inte det blir så bra om vi börjar installera prylar inhandlade från wish och Amazonas. Billigt för stunden, vist. Men det finns så många andra aspekter.
 
E El-Löken66 skrev:
Tror inte det blir så bra om vi börjar installera prylar inhandlade från wish och Amazonas. Billigt för stunden, vist. Men det finns så många andra aspekter.
Elbutik.se och liknande är förstås det man ska jämföra med
 
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Tror inte det blir så bra om vi börjar installera prylar inhandlade från wish och Amazonas. Billigt för stunden, vist. Men det finns så många andra aspekter.
Man jämför väl med exakt samma artikel.
 
  • Gilla
Lullejulle och 1 till
  • Laddar…
E
S sve84 skrev:
Man jämför väl med exakt samma artikel.
Så nu har inget hört om pirat kopior?
 
E El-Löken66 skrev:
Så nu har inget hört om pirat kopior?
Ja, förstås. Inte ens reflekterat över att det förstås finns även på dessa produkter. Bra poäng
 
  • Gilla
Freeddee
  • Laddar…
E
S sve84 skrev:
Ja, förstås. Inte ens reflekterat över att det förstås finns även på dessa produkter. Bra poäng
Sen så blir det ju även ett direkt stöd till den kinesiska kommunist partiet, tycker ni detta e bra som fortsätt med direkt importen.

Bara det är billigt så.
 
E El-Löken66 skrev:
Så nu har inget hört om pirat kopior?
Då får väl elektrikern påpeka att försäljningsställena lagerför piratkopior.

Men har man väl listat inköpsställena, så borde det inte vara något problem.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Sen så blir det ju även ett direkt stöd till den kinesiska kommunist partiet, tycker ni detta e bra som fortsätt med direkt importen.

Bara det är billigt så.
Nu tycker jag det blir en smula löjligt och ointelligent.

elbutik.se, elgrossisten.se, eldirekt.se med flera säljer exakt samma grejer som det fina stället där du hämtar ut material och dricker kaffe och mumsar en fralla på kundens bekostnad. Snälla odla inte myten att allt på nätet är skräp och allt som kunden kan göra själv är fusk.

Eller menar du att cdon bara säljer piratpressade skivor?
 
  • Gilla
useless och 7 till
  • Laddar…
E
M magnu skrev:
Då får väl elektrikern påpeka att försäljningsställena lagerför piratkopior.

Men har man väl listat inköpsställena, så borde det inte vara något problem.
Jag ringer kinesiska konsulatet direkt och ber dom hälsa att deras chef Xi Jinping omedelbart ska lägga ner sin olagliga verksamhet på alibabaexpress.com och enbart bjuda in etablerade företag som schneider, ABB och merten för att ha sin tillverknings process i Kina och enbart salu föra detta.

Återkommer då jag fått svar.
 
E
S Sir Duke skrev:
Nu tycker jag det blir en smula löjligt och ointelligent.

elbutik.se, elgrossisten.se, eldirekt.se med flera säljer exakt samma grejer som det fina stället där du hämtar ut material och dricker kaffe och mumsar en fralla på kundens bekostnad. Snälla odla inte myten att allt på nätet är skräp och allt som kunden kan göra själv är fusk.

Eller menar du att cdon bara säljer piratpressade skivor?
Cdon säljer mycket mer än bara cd idag, billigt ja, men jag skulle aldrig el materia r ifrån tills mot satsen är bevisat.
 
E El-Löken66 skrev:
Cdon säljer mycket mer än bara cd idag, billigt ja, men jag skulle aldrig el materia r ifrån tills mot satsen är bevisat.
Det är din åsikt och fantasi
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
E
S Sir Duke skrev:
Det är din åsikt och fantasi
Har kollat lite på din sida nu. Schneider vägguttag för 189. Är det detta du vill jag ska beställa.

Söker lamputtag, där kommer upp gamla jordade modeller, ska du då inte ha DCL menar du?

Bevisa gärna motsatsen istället för att leverera one linera.
 
E El-Löken66 skrev:
Har kollat lite på din sida nu. Schneider vägguttag för 189. Är det detta du vill jag ska beställa.

Söker lamputtag, där kommer upp gamla jordade modeller, ska du då inte ha DCL menar du?

Bevisa gärna motsatsen istället för att leverera one linera.
Det är inte min sida. Och du ska inte beställa något åt mig.

Jag har köpt hur mycket som helst och mina elektriker har sedan installerat utan invändningar. Det är Schneider etc.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Det är din åsikt och fantasi
Nja, just Cdon ska man nog vara försiktig med. De är front för en massa småsäljare som inte sällan säljer konstiga saker från Kina. Så där kan säkerligen piratkopior dyka upp.
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nja, just Cdon ska man nog vara försiktig med. De är front för en massa småsäljare som inte sällan säljer konstiga saker från Kina. Så där kan säkerligen piratkopior dyka upp.
Cdon var bara ett exempel. Jag köpte ABBA:s senaste skiva därifrån häromåret. Ni vet alltså att den är privatpressad? Man måste åka till Åhlens i nästa stad för att få ett riktigt ex?

Nej så svart-vitt är det inte. Det säljs rätt grejer online också.

Jag vill betala elektrikern för hans kompetens att designa och installera projektet. Inte för att åka och handla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.