U
Kärleksfullt par kramas i säng, mysig morgon, dämpad belysning, hemtrevlig atmosfär, logotyp "LEXLY" synlig.
Få juridisk rådgivning och hjälp att upprätta ett samboavtal eller äktenskapsförord.


Värde 2 990 kr, respektive 4 490 kr

Du får information och vägledning kring vad som gäller i just din situation – Hur bostadens värde fördelas vid exempelvis dödsfall eller separation, hur man ska tänka om man gått in med olika kontantinsatser och hur familjejuridiken i sin helhet påverkar privatekonomin.

I dagens ekonomiska läge med stigande räntor och inflation, är det av stort värde att ha koll på vad som gäller. Rådgivningen sker via telefon- eller videomöte av Helena Koos som är familjerättsjurist hos Lexly, med mångårig erfarenhet av den här typen av frågor.

Som bonus väljs även 10 vinnare som får skriva samboavtal eller äktenskapsförord kostnadsfritt online hos Lexly.

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga:
Vilket år grundades Lexly?

Vinnaren utses fredagen den 3 Mars.

Om Lexly

Med missionen att göra juridiken tillgänglig för alla erbjuder Lexly juridisk rådgivning och individanpassade juridiska dokument online eller tillsammans med en jurist, via telefon, videomöte eller på ett kontor nära dig. Det kan till exempel handla om att skriva samboavtal vid gemensamt bostadsköp, hjälp med bodelningsavtal vid en separation eller stöd och rådgivning om du hamnat i en konflikt. Med juridisk expertis, innovativ teknik och stort fokus på kundnöjdhet erbjuder vi tillgängliga och prisvärda juridiska tjänster för både privatpersoner och företag.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Lexly för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Lexy blev till 2004.
Jag önskar vinna för att jag och min andra hälft vill och har planer på att flytta ihop. Vinner vi detta så kan vi spara en slant inför vår framtid tillsammans! Och juridisk rådgivning är alltid bra, har ett specifikt "problem " som måste redas ut så det blir rätt från start till slut!
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Lexly grundades 2004.
Vi har sett på nära håll hur snett det kan bli när ett äktenskap avslutas. Det är bättre att skriva äktenskapsförord när man är överens.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Lexly grundades 2004.

Skulle vilja vinna för trygga sambons ekonomi om det värsta skulle hända.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Lexly bildades 2004.
Jag skulle vilja vinna för att dels kunna skriva ett testamente och dels kunna skriva ett avtal där min fru vid eventuell skilsmässa får del av de pengar vi gemensamt stoppat in i den sommarstuga jag äger tillsammans med min syster.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
2004

nygift, egna barn sedan tidigare, ensam ägare av bostaden. Känns som äktenskapsförord skulle vara på sin plats för bådas skull.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Lexly grundades 2004

Jag planerar att fria till min sambo och är i behov av ett äktenskapsförord.
 
  • Gilla
Ulrika M.M
  • Laddar…
Lexly grundades 2004

Jag och min sambo bor tillsammans med två småbarn i ett hus. För tillfället är de jag som har den största ekonomiska inkomsten och tillgången, och utan min inkomst och sparande har min sambo inte råd att bo kvar med barnen. Så jag vill försöka göra så gott jag kan för att göra vår tillvaro så trygg och bekymmersfri som möjligt.
 
Lexly grundades 2004

Min Sambo har tjatat att vi ska gifta oss, så skulle behöva ett äktenskapsförord för både företaget och mitt sparande då vi kommer med två olika ekonomisk utgångslägen.
 
Lexly grundades 2004
Jag har sedan tidigare velat att vi skulle gå till en jurist skriva ett samboavtal och testamente. Vi är sambos, köpte gemensamt hus för ca 10 år sedan. Han har barn och jag har barn sedan innan. Allt är bra nu men allt kan hända närsomhelst och utan förvarning och då är det bra för bägges skull om man har förberett sig med i vårt fall ett samboavtal. Då behöver man inte fundera över den biten om livet skulle ändras längre fram.
 
De har grundades i år 2004.
Jag skulle behöva hjälp med Försäkringskassan. Jag har allvarlig sjukdom och innan jag blir sjukskriven hade jag jobbade inom bygga som enskild firma. Dom hade inte betalat mig 1 SEK för sjukpenning i dom senaste 2 året och jag hade ansökan för att ge mig sjukpensionär ersättning och de har problem att få beslut för att jag är pågående undersökningar i olika avdelningar i sjukvården. Men från min hemland (Slovakien) jag fick 45% beslutet after min första cancer i 2011 att jag inte kan komma tillbaka till jobbet som helt frisk och nu dom kommer göra nya beslut för att jag har redan cancer diagnoser som kommer aldrig att bli bättre och då kanske jag kommer ha 100%. Men svenska FKassa vill inte betala pengar för mina besvär och jag har ingen inkomst i 3 år!!! Ingen form av bidrag då jag äger min hus och det räknas som tillgånger och dom vill att jag sälja huset och sen dom kan hjälpa mig med någon form av bidraget. Jag lever tack till mina föräldrar och fru. Det är dom som betala för min medicin och alla andra fakturor som jag har. Jag hela tiden frågar mig själv varför hade jag betalad hela mitt liv skatten och när man behöver hjälp med ekonomin då fick man ingenting. Jävla byråkrati och systemet. Om det finns någon som vet hur kan man hjälper mig med min situation och att få ersättning från FKassa blir jag jette tacksam för alla information.
 
Grundades 2004.
Är helt enkelt i behov att skriva ett samboavtal ! Så enkelt är det.
Tack på förhand för vinsten !
 
lexly bildades 2004

Vi planerar giftermål och det finns särkullsbarn så hjälp med äktenskapsförord hade varit välkommet
 
Redigerat:
U
  • Gilla
nettanriddaren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.