A
13th Marine 13th Marine skrev:
Du måste ju förvisso inte koppla den dit, beror på vad du vill göra, men den är enklare att komma åt då :)
Jag ska slå på ett vägguttag som sitter på garageväggen.
 
A Achren57 skrev:
Jag ska slå på ett vägguttag som sitter på garageväggen.
Kopplar du den inte till wifit så kommer du behöva koppla ner enheten du vill styra med från ditt vanliga wifi och sedan ansluta till shellyns wifi.
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Kopplar du den inte till wifit så kommer du behöva koppla ner enheten du vill styra med från ditt vanliga wifi och sedan ansluta till shellyns wifi.
Nu när jag försökt ansluta shelly till 2.4 så försvann Shelly nätverket som valbar och bara 2.4 finns kvar.
Hur gör/skriver jag för att komma åt shelly från 2.4.

Ps..
Provar att göra om allt och använda Shellys nätverk som nu försvunnit. Enkelt att byta till det.
Stort tack för all hjälp.
 
Redigerat:
Ah ja, när du väl konfigurerat shellyn med ditt wifi så kommer den vilja ansluta dit och skapar inte sitt eget wifi.

På andra bilden i ditt första inlägg, är det Shellys app som du vill styra den med? :thinking:
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
Ah ja, när du väl konfigurerat shellyn med ditt wifi så kommer den vilja ansluta dit och skapar inte sitt eget wifi.

På andra bilden i ditt första inlägg, är det Shellys app som du vill styra den med? :thinking:
Ja det är Shellys app men det fungerade inte alls.
 
Kan det vara räckvidden av husets wifi som inte når till Shelly pucken? På första bilden ser signalen väldigt svagt ut.

Jag har en Shelly enhet i Garaget som precis nådde efter jag flyttade min Mesh/router närmare garaget.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Gick inte, tur det var bara 190 kr man slängde i sjön.
Resetade och den hittade på pucken och då började kaoset.

Mitt 2. 4 nätverk slogs av och gick inte komma åt igen. Det fanns då ett nätverk som hette Shelly.

Men Shelly nätverket sa att det inte hade någon internetåtkomst och det gick inte att slå på det.
När jag försökte slå på 2.4 nätverket så sa det att jag inte hade tillgång till det.


Moment 22 så det visslar om det.
Det är exakt så det ska funka. När du slår på shellyn första gången startar den ett temporärt trådlöst nät som du ansluter till för att konfigurera vilket nät den ska vara ansluten till. När det är gjort ansluter shellyn till ditt nät och shellyns temporära nät försvinner.
 
A
M MrJimmy skrev:
Kan det vara räckvidden av husets wifi som inte når till Shelly pucken? På första bilden ser signalen väldigt svagt ut.

Jag har en Shelly enhet i Garaget som precis nådde efter jag flyttade min Mesh/router närmare garaget.
Nej den är inte för svag eftersom jag testar den inomhus.
Ska prova att bara använda shellys nätverk för då kom jag åt timer och prylar.
Har tagit upp alldeles för mycket av din tid redan.
 
A
useless useless skrev:
Det är exakt så det ska funka. När du slår på shellyn första gången startar den ett temporärt trådlöst nät som du ansluter till för att konfigurera vilket nät den ska vara ansluten till. När det är gjort ansluter shellyn till ditt nät och shellyns temporära nät försvinner.
Men hur skriver jag för att komma åt timern från 2.4 nätet när Shellys försvunnit.
Appen fungerar inte.
 
A Achren57 skrev:
Nej den är inte för svag eftersom jag testar den inomhus.
Ska prova att bara använda shellys nätverk för då kom jag åt timer och prylar.
Har tagit upp alldeles för mycket av din tid redan.
När du kan komma åt husets wifi och Shellys egna wifi så ansluter du till husets wifi med din telefon. Öppna Shelly appen och lägg till en ny enhet, dvs din Shelly puck. Då bör den dyka upp som på din bild du skickade i början. Välj då att den ska läggas till. Vänta sedan tills Shelly pucken blivit ihopkopplad med ditt wifi. Därefter kommer du kunna styra Shelly pucken från Appen och där komma åt timer funktion. Lycka till :)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
A
Jag har lyckats tack vare er hjälp, den finns i appen nu (y):D
Att detta inte står i manualen man får hem är dåligt.

Som sagt tusen tack.
Tror jag ska köpa en trisslott :D
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
A
När jag ställt in en tid från min telefon när den ska slå till ett t. ex vägguttag måste då min telefon hela tiden vara påslagen eller kan den vara avslagen?

Om den kan vara avslagen så lagras informationen i pucken, eller?
 
Pucken har väl tillgång till internet så den vet vad klockan är.
Din telefon är inte inblandad bör pucken väl är konfigurerad.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
A
Om jag knappar in att pucken ska slå till en lampa kl 10 så måste den informationen lagras någonstans.

Om telefonen kan vara avslagen måste den informationen finnas någon annanstans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.