Jag har 2-3 stenar i en gång med tegelgolv som glappar och rör på sig nån halvcentimeter. Vi har fått det åtgärdat en gång av hantverkare men nu är det likadant igen. Har försökt få tag i ny hantverkare men det verkar vara ett för litet jobb.

Nu har jag funderat på hur och om detta går att åtgärda. Finns det tex någon fog- och sättmassa som är något mer elastisk och håller för viss rörelse? Den typen av bruk som hittills använts verkar inte fungera/bli tillräckligt stabilt mot underlaget och tryck ovanifrån.
 
Har du några bilder på hur det ser ut? Vad är det för underlag ligger de på sand eller är det cement under? Hur är stenarna satta mot varandra i övrigt? Har alla bruk mellan sig eller bara sand?

Har själv en gång i tegel men där är det rötter som letat sig in under som gör att det lyft lite på några ställen och stenarna återkommande rör sig. Blir till att gräva upp och kapa rötterna för att få en långsiktig lösning hos mig men kan du ha något liknande problem hos dig som gör att det inte håller om du nu redan använt bruk och inte bara sand redan?
 
Så här ser det ut. Vill minnas att hantverkaren använde bruk, inte sand.
 
  • Slitna tegelstenar med mörka toner och tydliga fogar. Oregelbundna mönster och sprickor syns på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.