Hej! Hur fixar jag snyggast detta hål? Det satt en dörrklocka där som vi inte ville ha, är det okej att lämna sladdarna som de är? Svagström enligt sambon, stämmer det och är det ok att bara lämna den då?

Hålet är ca 2*4 cm och väggen består av nån skiva från 70-talet... Läst på några forum om att fylla igen hål men igen, är det okej när det är sladdar bakom?

//Vill sätta igång och måla :D
 
Bilder!
 
  • Skadad vägg med genomgående hål, elledningar synliga, linjal för storleksreferens.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vägg med hål som exponerar inre strukturer, antydan om elinstallationer, behöver reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle jag själv satt igen hålet skulle jag skurit ut ett större hål och sen fyllt igen med en anpassad gipsbit, sen spacklat, slipat, spacklat, slipat och målat.
Alternativt skurit ut, fällt in en dosa och in med sladdarna där så man kommer åt dom i framtiden, sen spacklat/slipat och till slut ett doslock.

Angående om man får lämna sladdarna i väggen får någon annan svara på.
 
Är det en tretex i väggen? En enkel lösning är att sätta tex renoveringstapet över hålet. Inte så hållbart, men enkelt.
 
BirgitS
H Husisörmland skrev:
Svagström enligt sambon, stämmer det och är det ok att bara lämna den då?
Dörrklockor har drivits på många sätt så hur drevs den nu aktuella och hur vet sambon att strömmen absolut inte kan vara farlig för människor, djur eller huset. Normalt kopplar man ur strömförande kablar i båda ändarna eller ännu bättre tar bort dem helt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Dörrklockor har drivits på många sätt så hur drevs den nu aktuella och hur vet sambon att strömmen absolut inte kan vara farlig för människor, djur eller huset. Normalt kopplar man ur strömförande kablar i båda ändarna eller ännu bättre tar bort dem helt.
Det låter klokt, ska leta upp den andra änden av den!
 
BirgitS BirgitS skrev:
Dörrklockor har drivits på många sätt så hur drevs den nu aktuella och hur vet sambon att strömmen absolut inte kan vara farlig för människor, djur eller huset. Normalt kopplar man ur strömförande kablar i båda ändarna eller ännu bättre tar bort dem helt.
Hittade ritningarna men hur hittar jag den andra änden av ledningen?
 
  • Ritning av källarplan med markerat område, tekniska symboler, rumsetiketter, måttsättning och pilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektonisk ritning, husplan, markerat område, garage, vardagsrum, kök, sovrum, symmetriska symboler, tekniskt dokument.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.