ACME skrev:
Real men don't eat sushi.


med den där.....får man både mat på bordet och lite sängvärme
 
Jag rullar Navara på jobbet, en 07:a som nu gått 3000mil sedan Maj och jag är grymt nöjd. Motorn helt orginal med 171hk och 400Nm, kåpa från Sunnytop med högt bromsljus, centrallås, belysning och STORA luckor. Har även byggt in en släde för underdelen mellan hjulhus och ett mellanplan jäms med lemmarna. Är inte direkt lätt på högerfoten utan marchar oftast mellan 120 och 150 och bränsleförbrukoningen brukar ligga runt 1,17 liter/mil, man ska då ta i beaktning att det ligger ca 800kg grovverktyg på flaket, en passagerare samt fulla baksätet med personlig utrusning. Bekant med budfirma med endast en chaufför och tomt flak ligger runt 0,9 trots tung höger.
 
En granne vill att jag ska titta ut en lämplig pickup åt dom, kravet var att det skulle vara en relativt ny av amerikansk modell med baksäte..........V8 var lite "overkill", V6 dög bra.
Prisklass 150-250 tusen.

Jag kollade på Blocket och såg att Colorado ersatt S10:an, läste ett test av Teknikens Värld där dom kritiserade motorn (5-cyl 3,5l 220 hk)

En "ny" -05:a borde ju gå att få för 250 tusen:

http://www.blocket.se/vi/12810883.htm?ca=8_s

Någon som har någon erfarenhet av modellen ?
 
RoTe
Colorado är väl inte speciellt amerikansk? Det är ju nästan en Isuzu... ;)

Jag hade personligen valt en Nissan Navara istället. Väldigt onödigt att betala för något "amerikanskt" som inte har V8.
 
Jackenova, är den kåpan lika hög som hytten, eller högre?
 
RoTe skrev:
Colorado är väl inte speciellt amerikansk?
Jag vet i princip inget om modellen, det är därför jag frågar.
Det ser i.a.f ut som det blir köp på fredag.

Jo jag försökte allt lobba för en Navarra, men anledningen till att dom ville ha en amerikansk pickup är för att dom är i USA en månad varje år, och uppenbarligen gillar landet och dess bilar.
Dock så kör han ofta ca 100 mil i veckan i tjänsten, så att sitta och skava dessa mil i en fullsize pickup med V8 skulle nog bli rätt dyrt.
Men hade endast hjärtat styrt så hade det tydligen blivit Ford F250 CrewCab eller Dodge Quadcab.
 
Jag tror det varit uppe tidigare..vill du ha mycket bil för pengarna köp originalet!
JEEP COMANCHE

Har du dessutom klena vägar så finns det ju en del hottade Comanches att få tag på...
 
  • comanche.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har en Navara 07:a dubbelhyttare, var tveksam till en början eftersom den ska vara kombinerad familjebil med tre barnstolar, men det har fungerat över förväntan..ryggstödet bak är lite för rakt för att alla barnstolar ska passa och det går antagligen inte att koppla ur airbagen fram.
Flera nissan verkstäder har fått i uppgift att ta reda på det men inte lyckats.
Annars är det en råstark bil med bra komfort som drar ca 1l/mil.
 
W
TorpAnders skrev:
Jag tror det varit uppe tidigare..vill du ha mycket bil för pengarna köp originalet!
JEEP COMANCHE

Har du dessutom klena vägar så finns det ju en del hottade Comanches att få tag på...
Reklamen när denna bilen lanserades var.

JEEP COMANCHE
MUCHO MACHO!!!!

Det säger väll allt.
 
jon_h skrev:
Jackenova, är den kåpan lika hög som hytten, eller högre?
Bifogar bild.
Kåpan är dubbellagers-gjuten och har givna positioner för infästning av framtida rails på taket.
Notera även de smidiga elknapparna för öppning av luckor (samt tryckknapp med nyckellås på baklucka ifall elen skulle krångla)

Tilläggas bör dock att SunnyTOP gått i konkurs och Vindic köpt upp konkursbo.
Pris på SunnyTOP 20.ooo:- mot Vindic 19.9oo:- med nyckellås och vred och små luckor... nästan komiskt.
 
  • SunnyTOP.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefin. Hade den funnits i en högre variant hade jag gett hur mycket som helst för den. Känns bedrövligt att behöva klämma dit en vanlig Vindic på en ny bil..
 
Förvånansvärt hur mycket som ändå rymms, men planerar man och har lite hjärna så ryms mer än man tror. En kollega har 1,5-hyttare med hög kåpa och strut ut över taket och får ändå inte med sig mer grejjor än mig.

Blir i Uppsala på jobb till veckan ifall du vill kolla närmare så finns säkert möjlighet till det...skicka PM före söndag isåfall så ringer jag upp.
 
Jag har också 1,5-hytt med hög kåpa idag. Grejen är att jag har ett mellanplan med lastsläde under, och jag har redan idag ett antal grejer som jag precis får in i höjd ovanpå mellanplanet. Jag har verkligen funderat på om jag hade klarat mig med den lägre kåpan, men jag tror verkligen inte det..

Det vore jätteschysst, jag pm:ar. :)
 
galento
Haagbard skrev:
Jag vet i princip inget om modellen, det är därför jag frågar.
Det ser i.a.f ut som det blir köp på fredag.

Jo jag försökte allt lobba för en Navarra, men anledningen till att dom ville ha en amerikansk pickup är för att dom är i USA en månad varje år, och uppenbarligen gillar landet och dess bilar.
Dock så kör han ofta ca 100 mil i veckan i tjänsten, så att sitta och skava dessa mil i en fullsize pickup med V8 skulle nog bli rätt dyrt.
Men hade endast hjärtat styrt så hade det tydligen blivit Ford F250 CrewCab eller Dodge Quadcab.
Hur gick det med pickup köpet . Blev det affär på en Colorado ?
 
galento skrev:
Hur gick det med pickup köpet . Blev det affär på en Colorado ?
Jo då, det blev det.

Anledningen till att dom var så billiga var enligt försäljaren att det blev stående många bilar tillverkade -05 på lager i Holland utrustade för norden.
Anledningen var tydligen att Chevrolet i tydligen i den egna organisationen i europa bara vara koreanska bilar (fd. Daewoo)
Nu tog Cadillac sverige in rätt många av dessa osålda Colorado som placerades ut till försäljare runt om i sverige som sålde dessa med 90.000 kr nedsatt pris mot en provision, dom ägdes alltså aldrig av försäljarna.
Registreringsdatum och garantier från nu.

Dom flesta som fanns var "vanliga" z85, z71 paketet var det sämre med, några utrustade "Big Chief-paketet" fanns.
Dom skulle ju ha en 4-dörrars så det blev z85 med Big Chief = 2 Bosch Navigator i rörbåge, fotsteg (rör), rolltop, drag och motorvärmare, detta kostade väl 29.600, totalt ca 244 + moms

Bilen finns att hämta fredag eller lördag.

Att köra var det väl som vilken King Cab som helst, lite skönare motor kanske.........dock onödigt hårda säten :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.