är det dåligt med tomter till salu i sverige eller inte bekanta letar tomt att bygga på och dom pratar om att det är så svårt hitta tomter som man får eller kan bygga på

hur kommer det sig sverige har ju enorm yta?

2 379 stycken tomter tillsalu på hemnet låter ganska lite eller har jag fel
 
Lantmäteriet som är proppen på hur många nya tomter det kan bli tror jag.

Skulle det bli smidigt göra nya tomter skulle priset utanför tätorterna kollapsa redigt fort.
 
  • Gilla
vickan11
  • Laddar…
Claes Sörmland
Ingen brist i mina trakter i Sörmland. Tvärt om så verkar tomterna det svårsålda för de ligger utan en rörelse på Hemnet månad efter månad. Men det är klart, det är för dyrt att bygga nytt i förhållande till vad befintliga hus kostar i dessa trakter. D v s vid nybyggnation så måste man konsumera boendekostnad, det är ingen investering som ger avkastning på kort sikt (om alls). Nybyggnation av småhus är fört dyrt helt enkelt.
 
Beror såklart till stor del på var man menar. I populära områden runt storstäderna är det inte gott om mark, med utbud (och priser) därefter. Men i resten av landet finns ju mark, där är det kanske mer efterfrågan som är problemet? Det är ju trots allt en del jobb och kostnader att stycka av så inget man gör om man inte tror det finns köpare?
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
finns ju mängder med tomter runt storstäderna som skulle vara perfekt

dåligt på landsbygden med att det finns mark är ju en sak men inte mycket som är styckat och klart

träffa ett tyskt par för några år sen som leta tomt dom sa att dom hade väldigt svårt att hitta nåt att köpa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.