Hej!

Har 4st gamla radiator tkopplingar på mina gamla radiatorrör som jag för tillfället har pluggat, vad jag vet så får man inte gjuta in kopplingar så frågan blir lite hur jag ska lösa det på för sätt? Har ni några förslag eller är de bara att gjuta igen och låtsas som att de regnar?

Gammal, utsatt vattenledning och rör i grusigt, ojämnt underlag med kabel och skräp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Denwarp skrev:
Hej!

Har 4st gamla radiator tkopplingar på mina gamla radiatorrör som jag för tillfället har pluggat, vad jag vet så får man inte gjuta in kopplingar så frågan blir lite hur jag ska lösa det på för sätt? Har ni några förslag eller är de bara att gjuta igen och låtsas som att de regnar?

[bild]
Den regeln gäller inte värmeledningar som ju har både lågt tryck och begränsad mängd vatten. Gjut på!
 
E Eld skrev:
Den regeln gäller inte värmeledningar som ju har både lågt tryck och begränsad mängd vatten. Gjut på!

Kanon! Tack för svar :) bör man skydda pluggarna med någonting innan man gjuter? Tänker någon rostskyddande färg eller någonting, rören kommer att skyddas med rörisolering i alla fall så att de kan röra sig
 
Minnie Mesola
Behövs inget skydd på järnrör. Däremot ser det ut som om du använt gängtape till propparna. Är det permanent bör du byta ut det till lin.

Minnie
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.