Tänkte införskaffa mig en ngenic tune som ska vara kompatibel med ivt 633 (kombinerad fjärr + frånluftsvärmepump).
Men jag kan inte hitta någon lämplig sladd för utegivare som ska gå till ivt. Har för mig att jag har sett en grå sladd gå från taket ner till pumpen men måste ha drömt... :)
Någon som har någon aning?
Kastar upp lite bilder
 
  • Rör, ledningar, och mätare under en diskbänk; virrvarr av installationer, möjligen i en pannrum eller kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-installation med isolerade rör, kopparledningar och en elektrisk utrustningsenhet i ett skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flexibel ventilationsslang ansluten till fläkt i skåp, tejp och isolering vid övergång, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elskåpet sitter utanpå mitten av tanken till höger. Bort med den stora mittenplåten och öppna elskåpet men bryt strömmen först. Utegivaren heter GT2 och sitter ansluten upptill på kraftkortet-PSU i mitten på elskåpet. Därifrån kan du följa ledningen till utegivaren.
 
J Josth skrev:
Elskåpet sitter utanpå mitten av tanken till höger. Bort med den stora mittenplåten och öppna elskåpet men bryt strömmen först. Utegivaren heter GT2 och sitter ansluten upptill på kraftkortet-PSU i mitten på elskåpet. Därifrån kan du följa ledningen till utegivaren.
Tack för svar. Jag var inne där och kollade lite faktiskt men var lite osäker. Är det alltså dessa markerade kablar som ska klippas?

För att förtydliga, från kontrollpanelen så går dessa kablar till ett elskåp utanför.
 
  • Elektronikskåp med kretskort och relämoduler, kablar, inomhusinstallation, delvis omringad av en röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektronisk enhet med kontrollpanel, öppet skåp, kablar synliga, stängningsmekanism, dammig yta, handskriftsetikett "Rego 400."
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Redigerat:
J Josth skrev:
Nu måste du vara på utsidan värmepumpen? Jag menar inne i värmepumpen där tanken sitter och till höger. Boxen på bilden måste vara den extra styrningen för fjärrvärmetillsatsen.
Ah ok då hänger jag med. Kan det vara dessa vita kablar med 4 små kablar i varje och sedan hoppkoppladde där uppe?
 
  • Elektriskt skåp med kablar, komponenter och överkopplingsbrytare, vissa delar markerade med röda cirklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Precis, där teleledningen med de tunna ledningarna är anslutna till kraftkortet.
 
J Josth skrev:
Precis, där teleledningen med de tunna ledningarna är anslutna till kraftkortet.
J Josth skrev:
Precis, där teleledningen med de tunna ledningarna är anslutna till kraftkortet.
J Josth skrev:
Precis, där teleledningen med de tunna ledningarna är anslutna till kraftkortet.
Toppen! Då får jag prova imorgon. Vad är den andra kabeln för något som den är kopplad mot? (Antar vit/blåa är då utegivaren)
 
Ja den vita och blå ledningen måste vara GT2 som ansluts i mitten på plinten. Men väldigt mystiskt att GT1 och GT5 bredvid inte är anslutna? Likaså mystiskt med de andra ledningarna som går i samma kabel som GT2? Du får följa ledningarna och se vart de går. Kanske behöver man också titta i utegivaren på fasaden att det sitter blå och vit där??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.