Vad betalar ni?

Upplägningavgift?
Kontraktsränta?
Ränta?

Vi erbjuds av Handelsbanken i Stockholm

U=5000kr
K=0.3%
R=5.8%

Tycker att det är dyrt för en gammal trogen kund...
 
Vi hade byggkreditiv med Nordea, som vi satte om i juni. Vi hade samma ränta som på de rörliga huslånen, alltså då ca 3,8. Uppläggningsavg m.m. behövde vi inte betala. Ert låter dyrt. Nästan billigare med vanlig checkkredit....
 
Hej

vi har swedbank och har:
U =0
K=0
R=4,05
 
Det lät dyrt, med både uppläggningsavgift och kontraktsränta. Kolla med fler banker!
 
Vi har Handelsbanken och U=0, K=0 R=4,05
 
Vi har precis flyttat vårt kreditiv från Swedbank (Älvsbyn) till Handelsbanken (Göteborg).
Hos Swedbank hade vi 5,7% ränta och hos Handelsbanken fick vi 4,95%. Tycker alla andra räntor låter låga...
 
Vi har Länsförsäkringarbank. Uppläggningsavg och kontraktsränta = 0kr. Ränta 4,15%
 
Handelsbanken brukar börja "högt" men det går att förhandla ner. Kolla med flera banker innan ni slår till.
 
Träffade Swedbank Sjuhärad i Borås idag. Det blev såhär:
Bygg.kred. 4,35%
Kontraktsränta 0%
Upplägg. avg. 0 kr

Plus 300 000:- i handpenningslån räntefritt i 6 månader till tomtköp eftersom hon tykte mina aktier och fonder gick så bra just nu så det var synd att sälja dem.

Förra veckan fick jag det här beskedet från Handelsbanken:
Bygg.kred. 5,00%
Kontraktsränta 0%
Upplägg. avg. 4 500 kr (som betalas tillbaka om vi stannar i HSB, för hur länge vet jag inte)

Träffade Nordea innan jag viste att jag skulle fråga efter dessa uppgifter.
Konstigt att jag inte fick dem, hon viste ju att jag skulle bygga nytt... Så de sumpade sin chans att få mig som kund.

Ingen tvekan eller?:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.