Har försökt få kontakt med Bosch men får inget svar... Uselt tycker jag!
 
Hittade följande på nätet om lasern och det skulle vara bra om den gick att köpa till

New on the Bosch 4410L is an arbor-mounted laser that marks the cut line. The laser is contained in a specially designed blade washer so it shines at the edge of the blade. As with most lasers, the alignment of the laser beam is most accurate when the blade nears the wood.

The laser unit is powered by three small internal batteries that are included. The laser is only activated when the blade is spinning under power, a feature that substantially increases battery life.

The laser function on the Bosch 4410L is most useful when matching an angle drawn on the wood. For straight cuts, the laser is helpful but it really comes into its own when adjusting for an odd miter cut.

The laser is not bright enough to be used in direct sunlight though can be seen if the saw is set up to take advantage of its shadow. Under normal shop lighting, the laser guide line can be seen and used effectively.

www.newwoodworker.com/reviews/b4410Lrvu.html
 
  • lsremitr400x322.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nån här tipsade tidigare om en tredjepartslaser som skulle gå att montera på bland annat 10SD, minns att hemsidan försökte visa på hur den hade en laserstråle som var lika bred som klingan och därför fungerade "från båda håll". Dessutom satt den så till, bakom klingan, att det inte blev det här med "tillförlitligare ju närmare trä't du är med klingan" som beskrivs ovan.
 
laserkerf.com menar du tror jag..
 
Precis den, tack!

För övrigt blev jag själv mer avundsjuk på micro-justeringen av vinkel.. undrar om DEN går eftermontera :)
 
  • b4410rfcntrls400x230.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det var ju också en trevlig finess.. Trodde inte den sågen gick att göra bättre än den redan var - men tydligen går det :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.