D Dino84 skrev:
. Men bane mig är säker på att flera hade kanske accepterat en 500kr snyggare låda för inkommande fiber om det fanns en sådan som tillvall.

...detta är ett större projekt och inget man gör på en 2timmars installation.
Snyggt!

Ja, jag tror många skulle kunna betala ganska många tusen för att slippa ha det synligt... Men jag tror inte de vet hur det kommer se ut förrns det är klart. Då är det "för sent".
 
D Dino84 skrev:
Helt med dig, nästan vad som helst kan funka för att dölja eländet. Dessvärre så tror jag faktiskt att installatörer och företag inte ens bryr sig att lämna förslag till husägare för en mer ”snyggare” lösning på installation. Vet inte om det handlar om att de inte orkar räkna på det(det hade inneburit platsbesök, planering osv) för att sedan lämna över offert eller helt enkelt endast gör standard installation till närmaste anslutningspunk för att hålla nere kostnaden. Men bane mig är säker på att flera hade kanske accepterat en 500kr snyggare låda för inkommande fiber om det fanns en sådan som tillvall.

Vi hade turen som jag skrev lite högre upp att kunna nyttja situation i och med renoveringen och flytta alla anslutningspunkter i huset till ett nytt teknikrum som vi byggde men kan förstå att detta är ett större projekt och inget man gör på en 2timmars installation.
Undrar om vi inte har samma fiberkonverter

Ett öppet nätverksskåp med router, kablar och anslutningspunkter, oorganiserat, väggmonterat, tekniskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dino84 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Undrar om vi inte har samma fiberkonverter

[bild]
Tror jag inte.
Men likadan möjligtvis;)
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Snyggt!

Ja, jag tror många skulle kunna betala ganska många tusen för att slippa ha det synligt... Men jag tror inte de vet hur det kommer se ut förrns det är klart. Då är det "för sent".
Har faktiskt sett några ”snyggare” lösningar i stan där man åtminstone tänkte till som installatör i alla fall när man installerat dessa i höjd med hatthylla vid ytterdörren eller liknande och då kan ”gömmas” lite naturligt.

Men som sagt allt är bättre än inget då de är riktigt fula:crysmile:. Tror dock att värst är kablarna från denna och svårare att göra något med om man inte fräser in de i väggarna (dock mycket större ingrepp)
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Tror jag inte.
Men likadan möjligtvis;)
Samma modell ;)
 
D Dino84 skrev:
Har faktiskt sett några ”snyggare” lösningar i stan där man åtminstone tänkte till som installatör i alla fall när man installerat dessa i höjd med hatthylla vid ytterdörren eller liknande och då kan ”gömmas” lite naturligt.

Men som sagt allt är bättre än inget då de är riktigt fula:crysmile:. Tror dock att värst är kablarna från denna och svårare att göra något med om man inte fräser in de i väggarna (dock mycket större ingrepp)
Det är inte så fasligt jobbigt fälla in. Vi har mycket färre grupper än dig dock

Elskåp öppet på vägg, säkringar och automater synliga, vågrät perspektiv, inomhusbelysning, vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det snyggaste vore ju att gömma plåtluckan bakom antingen en "tidsenlig" skåpslucka eller helt enkelt en trälucka målad /tapetserad i samma färg som väggen. Eller varför i lägenheter sätta allt detta i trapphuset?
 
Snötäckt buskage, synliga julgransljus, tegelhus i bakgrunden, vintrig trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt kan inte gömmas i snö.
 
  • Haha
AndersPS
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Det snyggaste vore ju att gömma plåtluckan bakom antingen en "tidsenlig" skåpslucka eller helt enkelt en trälucka målad /tapetserad i samma färg som väggen. Eller varför i lägenheter sätta allt detta i trapphuset?
En tidsenlig lucka syns mer. Man tänker inte på en vit lucka.

edit: dock skulle man kunna sprutlacka den i 500N samma som väggen
 
Jag tycker att en vanlig garderob fungerar ypperligt!
Nedre delen innehåller dammsugare och brandsläckare.
Och man måste ju låta fin teknik synas lite, som smarta-hem styrningen till bastun, självklart vill man se vilket driftläge den har.

Två vita dörrar, vit skåp, trägolv, tapetvägg, sensorlarm högst upp i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Övre delen - en hederlig elcentral under revidering.
Den kommer att behållas men just nu mäter jag och strukturerar grupperna för att få belastningen som jag vill ha den, och så att eventuella elfel ger önskad påverkan.

Elskåp med många säkringar öppnas i hemmiljö, förbudsskylt varnar för vatten, bokhylldel synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Jag tycker att en vanlig garderob fungerar ypperligt!
Nedre delen innehåller dammsugare och brandsläckare.
Och man måste ju låta fin teknik synas lite, som smarta-hem styrningen till bastun, självklart vill man se vilket driftläge den har.

[bild]

Övre delen - en hederlig elcentral under revidering.
Den kommer att behållas men just nu mäter jag och strukturerar grupperna för att få belastningen som jag vill ha den, och så att eventuella elfel ger önskad påverkan.

[bild]
Är det inte dags skaffa automatsäkringar?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är det inte dags skaffa automatsäkringar?
Nej, absolut inte.
Jag gillar funktionaliteten hos dom hederliga, och ser ingen som helst fördel med automatsäkringar.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.