Så jag har tänkt beställa nya fönster och hört att beställer jag från Polen blir det billigare. Någon som har erfarenhet av detta? Rekommenderar ni något särskilt företag, varför/varför inte?
 
Tänker du beställa på typ byggvaruhus?
Ska du hämta själv eller skicka?
 
nino nino skrev:
Tänker du beställa på typ byggvaruhus?
Ska du hämta själv eller skicka?
ja, men vet inte vilken, är det värt och beställa därifrån. nej om dom kan frakta dom hit
 
A
Jag skulle hört med polska förmågorna i stan.
 
  • Gilla
adrianahagerius1
  • Laddar…
E
A adrianahagerius1 skrev:
ja, men vet inte vilken, är det värt och beställa därifrån. nej om dom kan frakta dom hit
Menar ni plast eller trä?
Går inte fårn Estonia om du bor i Stockholm?
 
Tror absolut att det är billigare i Polen på typ Castorama Obi eller liknande

Nu menar jag pvc fönster

Men frakten kan bli dyr om man inte hittar en bra firma... Kikade på byggställning och den var skapligt mycket billigare men frakten var ca €3000 så det var ju rena fantasifrakten
 
  • Gilla
adrianahagerius1
  • Laddar…
MrJay
Absolut billigare från Polen. Vi beställde svindyra fönster från Schüco till vårt hus via en lokal firma som bara jobbar med dessa, blev lite paff när glasen levererades och så var alla etiketterna på polska - att man inte beställde direkt därifrån själv! :sweat:
 
E El-Löken66 skrev:
Menar ni plast eller trä?
Går inte fårn Estonia om du bor i Stockholm?
Trä eller aliminium tänkte jag.
Bor ej i stockholm men Estonia?
 
MrJay MrJay skrev:
Absolut billigare från Polen. Vi beställde svindyra fönster från Schüco till vårt hus via en lokal firma som bara jobbar med dessa, blev lite paff när glasen levererades och så var alla etiketterna på polska - att man inte beställde direkt därifrån själv! :sweat:
Ja, jag har förstått att detta sker i många fall just därför jag hellre beställer direkt själv om man kan hitta ett sätt att frakta där det fortfarande lönar sig..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.