Har rivit ut en gammal inbyggd garderob och kan konstatera att det inte finns något golv där garderoben har stått. Det blir därför till att lägga nytt golv (klickgolv) i hela rummet.
MEN hur gör jag för att skapa underlag för klickgolv där garderoben har varit? Nu är det nån typ av gropig betong som elkabel och ventilationsrör går igenom. Är det flytbetong som gäller? Hur gör jag för att flytbetong inte ska rinna ned i rörgenomföringarna?
 
  • Renovering pågår, naket golv, rörledningar synliga, trä, verktyg, kablar, skräp, ofullständig byggarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Galvaniserat ventilationssystem, elsladdar, skadat golv och vägg, renoveringsbehov, kabelklammer, oslipat trägolvsockel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MrJay
S sofia_lovisa skrev:
Är det flytbetong som gäller? Hur gör jag för att flytbetong inte ska rinna ned i rörgenomföringarna?
Flytspackel. Du förhindrar så den inte rinner ner genom att sätta dit en avstängningslist, men du får ett fult hål. Jag hade bilat i betongen och flyttat kabeln så den går längs kanten samt lagt den i en flexslang.
 
Tack! Ett fult hål gör kanske inte så mycket när det ligger klickgolv över. Undviker nog helst att bila om det går!
 
BirgitS
S sofia_lovisa skrev:
MEN hur gör jag för att skapa underlag för klickgolv där garderoben har varit?
Hur är det gjort under nuvarande trägolv?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur är det gjort under nuvarande trägolv?
Jag har inte kommit så långt att jag hunnit riva ut det än, men Det ser ut att vara ett tjickare och jämnare lager betong som kommer ut från där nuvarande golv ligger. Så förhoppningsvis spacklat på nåt sätt. Klivkgolvet ligger stabilt så det borde vara jämnt åtminstone.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.