K Kurtivan skrev:
Jag känner också lite så, men man kan ju fråga om ett pris. Det första jag försökte med var att få en som hade lastväxlarflak på lastbilen att ta den, men det gick inte pga att det då blev mer än 4,5 m högt ekipage
Glöm att dra en gammal bod 10 mil på väg, du får garanterat punka på vagnen efter några kilometer, o vips har du besvärligheter. Ring en åkare som kör bodar i dagliga livet, de lastar o lossar med kranen, kostar några tusen men bekymmersfritt.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
galento
T TEKILA skrev:
Glöm att dra en gammal bod 10 mil på väg, du får garanterat punka på vagnen efter några kilometer, o vips har du besvärligheter. Ring en åkare som kör bodar i dagliga livet, de lastar o lossar med kranen, kostar några tusen men bekymmersfritt.
Det skulle jag gjort också (y) kranbil har kört bod på 8,5 m + draget bakåt och 2,4 m bred utan hjul åt oss.
 
K Kurtivan skrev:
Vi har fått en gammal arbetarbod men den står 10 mil från där vi vill placera den.
Körde du själv eller fick du leja bort transporten?
 
F fribygg skrev:
Körde du själv eller fick du leja bort transporten?
Den är otransporterad. Det visade sig att ett hjul var trasigt så planen är nu att den ska lyftas på en trailer.
Men vägar och mark dit den ska måste torka upp.
 
Nu är boden framflyttad så att den går att lyfta upp på en trailer. Det gick bra dra den trots trasigt hjul. Jag band fast bodens drag i traktorns frontlastare och backade så tills den var där en trailer kan hämta.
Platt, punkterat däck på gammalt fordon under röd byggnad med gräs runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal släpvagn ombyggd till bostad med rost och patina, stående i landsbygdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Martin.M och 2 till
  • Laddar…
Mobilkran lyfter container på lastbil, personer i arbetskläder, röda byggnader, grönt gräs, molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gick galant
 
  • Gilla
Vardagsrum och 9 till
  • Laddar…
galento
Kranbilar är mumma till sånt (y)
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
[bild]

Gick galant
Hur gick det sen?
 
B Beemaster skrev:
Hur gick det sen?
Här hamnade den, ungefär 15m bort från lastbilen. Nu står den på lite trekvart, ska spraya hjulbultarna så jag kan ta av hjulen framöver och rätta till den. Eventuellt kapar jag bort draget, gasolanläggningen ska också bort.

Grönt fält, skogsbakgrund, röd byggnad på hjul, bilsläp, taget genom ett fönster med reflektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Så har boden som blir en gäststuga fått lite ny färg på fönsterrutor och dörr.

Rödmålat skjul på gräsplätt med trätrapp, skogen i bakgrunden, dagtid, övergivet eller temporärt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
galento
Det blir bra men tror du inte att det vore bra
att ha draget kvar ?
 
Och kostnaden?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.