Vi vill bygga en hylla runt vårat element men måste ju givetvis komma åt för att lufta elementet.
Finns det någon smarta platt/90 gradiga avluftningsnycklar?
 
Måste ni bygga så nära då, nycklar finns som är så små som skruvnyckel till leksaksbil.
 
Borra ett hål i sidan på hyllan
 
J jonaserik skrev:
Måste ni bygga så nära då, nycklar finns som är så små som skruvnyckel till leksaksbil.
Ja för det ska helst gå i linje med fönster fodret. Vad är det för små nycklar du tänker på? Vill inte behöva få in fingrarna emellan.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Borra ett hål i sidan på hyllan
Går tyvärr inte
 
Förutom att kunna komma åt med nyckeln behöver ni ju även utrymme för att ta hand om spillvatten när ni luftar. Hur ska det lösas om en vanlig luftnings-nyckel på strax över 2cm inte får plats?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 skrev:
Förutom att kunna komma åt med nyckeln behöver ni ju även utrymme för att ta hand om spillvatten när ni luftar. Hur ska det lösas om en vanlig luftnings-nyckel på strax över 2cm inte får plats?
Jag kan sätta en låda under elementet som sticker ut 1cm på sidan så är det löst.
 
Nu rinner inte luftvatten rakt ner utan sprutar i sidled åt något håll, beroende på åt vilket håll hålet är. Så att fånga det nere under elementet fungerr inte. Det som brukar användas för att fånga är en störra trasa över avluftningen.
 
  • Gilla
tensiden och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Nu rinner inte luftvatten rakt ner utan sprutar i sidled åt något håll, beroende på åt vilket håll hålet är. Så att fånga det nere under elementet fungerr inte. Det som brukar användas för att fånga är en störra trasa över avluftningen.
Jag kan leva med att hyllan blir lite blöt och en trasa kan jag peta in med en kniv.
Om möjligt så kanske vi kan hålla oss till frågan
 
Frågan var om det finns en nyckel på 90 grader så är svaret NEJ. I övrigt så svarades på de problem som skulle uppkomma och om du inte tar åt dig av detta, som en inte alltför stor del i det hela. Utan tycker att du blir mer eller mindre blir skriven på näsan så kan du nog avsluta här.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Tänk på att radiatorvatten ofta är svart dött vatten. Den svarta järnoxiden fastnar överallt, och är svår att tvätta bort.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
E
Folk har löst detta genom tiderna med att montera hyllor som enkelt går att demontera vid behov. Varför ska detta vara märkvärdigare och det ska tillverkas special nycklar hux flux.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Folk har löst detta genom tiderna med att montera hyllor som enkelt går att demontera vid behov. Varför ska detta vara märkvärdigare och det ska tillverkas special nycklar hux flux.
Jag tycker inte det är en så konstigt fråga om det finns ventil nycklar i 90 grader, det kan väl finnas massa anledningar till att man har dåligt med utrymme.
 
E
F Fundersam99 skrev:
Jag tycker inte det är en så konstigt fråga om det finns ventil nycklar i 90 grader, det kan väl finnas massa anledningar till att man har dåligt med utrymme.
Nej, detta vill man ju ha åtkomligt. Funktion före färg.

Men för att komma åt att skruva bör det inte vara något problem att hitta någon passande sexkantsnyckel med tillhörande spärrskaft eller flexibel bitsmejsel tycker jag.

Hur ser det ut, är det en triangulär form?
 
Jag sågade av en vanlig luftningsnyckel.
Två metallnycklar för vridning av spänningsmekanismer, t.ex. i klockor eller leksaker, mot träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske kan denna lösning vara något för TS?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.