När jag ser bilderna på Aftonbladet på efterfesten till Melodifestivalen och ser hur man sprutar runt med champagne eller om det är något annat mousserande, så blir min tanke direkt att det här är ett hån mot de som ska städa upp efteråt.
Lite söl på en fest får man ju räkna med men att göra det medvetet, vad är det för jävla sätt?
 
  • Gilla
  • Haha
och en till och 4 till
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
När jag ser bilderna på Aftonbladet på efterfesten till Melodifestivalen och ser hur man sprutar runt med champagne eller om det är något annat mousserande, så blir min tanke direkt att det här är ett hån mot de som ska städa upp efteråt.
Lite söl på en fest får man ju räkna med men att göra det medvetet, vad är det för jävla sätt?
Det är inget nytt, har säkert pågått 10-15 år. Ytterligare ett i-landsproblem.
 
Spruta bubbel är för pöbeln!

Det är vaska som gäller om man är nåt!
 
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 2 till
  • Laddar…
Det började redan 1967 på Le Mans..

Själv funderar jag mest på hur kul det är att
1. Inte dricka det goda bubblet
2. Gå runt kladdig och jävlig resten av kvällen
 
  • Gilla
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Det började redan 1967 på Le Mans..

Själv funderar jag mest på hur kul det är att
1. Inte dricka det goda bubblet
2. Gå runt kladdig och jävlig resten av kvällen
Det var väl utomhus?
 
S Skyscraper skrev:
Spruta bubbel är för pöbeln!

Det är vaska som gäller om man är nåt!
"vaska" är väl också nyrikefasoner...gamla pengar gör inte så.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
När jag ser bilderna på Aftonbladet på efterfesten till Melodifestivalen och ser hur man sprutar runt med champagne eller om det är något annat mousserande, så blir min tanke direkt att det här är ett hån mot de som ska städa upp efteråt.
Lite söl på en fest får man ju räkna med men att göra det medvetet, vad är det för jävla sätt?
Sannolikt är det precis som du tänker. Man har nog haft diverse möten där man funderar över hur man bäst hånar städpersonalen. Att håna stödpersonal är väl precis det som Melidifestivalen handlar om i grund och botten.
Andra teorier är att Melodifestivalen i grund och botten införts av nykterhetsförbundet. Det här med musik är bara en täckmantel för att dölja de verkliga intensionerna.

HERREGUD!
 
A AG A skrev:
Sannolikt är det precis som du tänker. Man har nog haft diverse möten där man funderar över hur man bäst hånar städpersonalen. Att håna stödpersonal är väl precis det som Melidifestivalen handlar om i grund och botten.
Andra teorier är att Melodifestivalen i grund och botten införts av nykterhetsförbundet. Det här med musik är bara en täckmantel för att dölja de verkliga intensionerna.

HERREGUD!
Värre är att det sprutas med våra skattepengar!
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Missbruk av alkohol.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Värre är att det sprutas med våra skattepengar!
Ja, verkligen. Tänk hur många fler sjukhus vi kunde bygga, eller mycket vi kunde höja pensionerna om de lät bli att köpa och spruta ut champagne för pengarna.
 
wildeside
A AG A skrev:
Ja, verkligen. Tänk hur många fler sjukhus vi kunde bygga, eller mycket vi kunde höja pensionerna om de lät bli att köpa och spruta ut champagne för pengarna.
Tänk vad pengar man skulle spara om man la ner hela melodifestivalen.
Tror inte kostnaden för några flaskor bubbel skulle skulle räcka till att bygga många fler sjukhus eller höja pensionen nämnvärt.
 
  • Gilla
roffer och 2 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Tänk vad pengar man skulle spara om man la ner hela melodifestivalen.
Tror inte kostnaden för några flaskor bubbel skulle skulle räcka till att bygga många fler sjukhus eller höja pensionen nämnvärt.
Man sparar ännu mer på att lägga ned hela SVT.
 
  • Gilla
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
wildeside
Henningelvis Henningelvis skrev:
Man sparar ännu mer på att lägga ned hela SVT.
Finns mycket mer pengar att spara på vissa saker som staten/regeringen öser pengar på!
Men dom sakerna törs man inte nämna.
 
Champagne ska drickas inget annat
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
Är det någon som vet vad det är som de verkligen sprutar, i melodifestivalen och på diverse motortävlingar?

Det är väl knappast äkta champagne? Någon extra billig spumante, som har fått en finare etikett?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.