Hej alla!
Jag har små sprickor och separationer mellan kakelfog och plattor (mellan väg och golvet) i badrummet.

Svartvita kakelplattor, metallslang, smuts och vattendroppar på ett kök eller badrumsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en kant, möjligen av en möbel eller inredning, med synlig smuts och avlagringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mina bekymmer är att vattnet kan gå under plattan och sitta där och det kommer att finnas en svart mögel. Vad det är det bästa sättet att fixa själv. Jag tänkte på transparent silikon eller jag har också följande kakelfog.
En hink med Kiilto Pro Tile Grout, fogmassa för plattor, 1 kg, miljövänlig förpackning, multifunktionella instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack på förhand
 
Du har redan vatten under plattorna! Fogen är inte vattentät! Skrapa bort lite och lägg dit ny kakel/klinkerfog. Ej silikon.
 
  • Gilla
Ohchips och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Fog/fix är inte tät.

Alla badrum som används har vatten/fukt under kakelplattorna.

Men det verkar ju lite konstigt att fogen krympt. Men vad det skulle kunna betyda vet jag inte.
 
  • Gilla
nikjuice
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du har redan vatten under plattorna! Fogen är inte vattentät! Skrapa bort lite och lägg dit ny kakel/klinkerfog. Ej silikon.
Tack så mycket för svaret!
Får jag fråga dig om du vet hur många timmar ungefär jag ska vänta efter att jag lagt fogmassan och innan jag kan använda duschkabin?. Hittar inte detta i instruktionerna.
 
T
N nikjuice skrev:
Tack så mycket för svaret!
Får jag fråga dig om du vet hur många timmar ungefär jag ska vänta efter att jag lagt fogmassan och innan jag kan använda duschkabin?. Hittar inte detta i instruktionerna.
Fogar du idag kan du använda duschen imorgon och då förmodar jag att du menar duschdörrar.

En duschkabin är ju helt tät och har ett rör som går ner i brunnen och har du detta så kan du ju duscha samma dag som du fogar.
 
  • Gilla
nikjuice
  • Laddar…
BirgitS
N nikjuice skrev:
Mina bekymmer är att vattnet kan gå under plattan och sitta där och det kommer att finnas en svart mögel.
Det blir inte mögel under kakel eftersom det inte finns någon näring för mögel där.
 
  • Gilla
nikjuice
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.