P
Hej

Kan man eftermontera en komponent på ett solcellssystem som bara har en standard växelriktare (utan batteri lagrings möjlighet) för att då kunna koppla in batteri samt få möjlighet att styra laddning mm?

Jag tänkte om man tex har en standard Huawei växelriktare och efteråt kopplar in en Huawei Backup Box för att få en batterilagrings möjlighet.

Tanken är att man i början skaffar ett billigt grundsystem som man sedan uppgraderar utan att behöva byta växelriktaren..

Det borde väl inte vara en omöjlighet?
 
K
Nej den måste ha stöd från början eller vara konstruerad så som ferroamp valt göra.

Backup box från Huawei är för att kunna gå off-grid eller rättare sagt koppla in sig på några separata uttag när strömmen går. Den kräver deras hybridmodell
 
K knightjocke skrev:
Nej den måste ha stöd från början eller vara konstruerad så som ferroamp valt göra.

Backup box från Huawei är för att kunna gå off-grid eller rättare sagt koppla in sig på några separata uttag när strömmen går. Den kräver deras hybridmodell
Om jag tolkar dig rätt så kan man få ström i uttag son är kopplat direkt mot backup boxen
Kam man inte lösa så det går mot tex en fas i proppskåpet
 
K
C Coachen62 skrev:
Om jag tolkar dig rätt så kan man få ström i uttag son är kopplat direkt mot backup boxen
Kam man inte lösa så det går mot tex en fas i proppskåpet
Vet inte. Men kanske med en reservkraftsomkopplare. Tror bara att den leverar en fas med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.