Jag vill tömma denna på vatten så att den är lättare att flytta. Hur gör jag lättast? Förklara gärna så en novis förstår.
 
  • Äldre vattentank i källare, mätare, rör, betonggolv, slitage, indirekt belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Äldre, sliten, industriell tank med rör, ventiler och stödben på betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Villa1949 skrev:
Jag vill tömma denna på vatten så att den är lättare att flytta. Hur gör jag lättast? Förklara gärna så en novis förstår.
Tag bort pluggen underst. skruva dit en koppling för bevattning typ gradena. koppla på vattenslang, dra till avlopp. öppna sedan bottenkranen och låt rinna. ser ut som du har en kran på sidan. denna kan du öppna mot slutet så du släpper in lite luft och hydroforen blir tom.
 
  • Gilla
Sebbe89 och 1 till
  • Laddar…
Tack. Vilken är bottenkranen?
 
V Villa1949 skrev:
Tack. Vilken är bottenkranen?
Den på undersidan.
 
Nu har jag skruvat av pluggen och kopplat på en slang men jag förstår inte hur jag släpper ut vattnet. Finns inget vred eller ballofix undertill så hur öppnar jag?
 
  • Slitna rör och ventiler under diskbänk med ansluten gul och grå vattenslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Blodsoppen
Stäng strömmen till pumpen. Öppna valfri kran i huset och låt det rinna tills det slutar, då bör största delen av vattnet försvinna.
 
Pumpen är urkopplad, likaså hydroforen så kan inte göra så. Med det kanske är så att det inte är så mycket vatten kvar i den. Tyckte bara den var så tung, men det kanske den är även tom.
 
Blodsoppen
V Villa1949 skrev:
Pumpen är urkopplad, likaså hydroforen så kan inte göra så. Med det kanske är så att det inte är så mycket vatten kvar i den. Tyckte bara den var så tung, men det kanske den är även tom.
Ja den är rätt tung.
 
Blodsoppen
Om du tar en skiftnyckel så har du en ventil du kan öppna där du satt gardenakopplingen
 
Vet inte vad jag gjorde för fel eller om bottenventilen var igensatt men löste till iallafall till slut att få ut det mesta iallafall.
 
  • Ett pannrum med vattentank, pump, rör, spade och hink på betonggolv, oorganiserad, underhåll eller reparation pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Grillette Tändbrikett och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.