Hej
Tänkte sätta upp ett förråd vid vårt fritidshus och har börjat titta på olika firmor och leverantörer.
Någon som har erfarenhet av de förråd och friggebodar som Jem&Fix har?
De har en modell på 11 kvm som heter Odin och som skulle passa mig. Odin är ca 10 tkr billigare än motsvarande från andra leverantörer.

Är det bara att beställa eller är det skit?
Någon som har erfarenhet?

Tack för hjälpen.
 
wildeside
Odin är inget för fullvuxna om man tittar på höjden på dörröppningarna.
180 cm är lite väl lågt.
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Odin är inget för fullvuxna om man tittar på höjden på dörröppningarna.
180 cm är lite väl lågt.
Ja, det där är ju jäkla dumt. Varför tycker man att en dörr på 180 cm är tillräckligt?

Vi har tidigare en gammal lekstuga som förråd på tomten och det var enormt irriterande att behöva gå med krökt rygg när man baxade saker genom dörren. I det fallet kan jag dock förstå det eftersom lekstugan inte är avsedd för vuxna, men när man tillverkar en byggnad för förvaring så borde man kunna tänka längre än så.
 
wildeside
B Bonzo2000 skrev:
Ja, det där är ju jäkla dumt. Varför tycker man att en dörr på 180 cm är tillräckligt?

Vi har tidigare en gammal lekstuga som förråd på tomten och det var enormt irriterande att behöva gå med krökt rygg när man baxade saker genom dörren. I det fallet kan jag dock förstå det eftersom lekstugan inte är avsedd för vuxna, men när man tillverkar en byggnad för förvaring så borde man kunna tänka längre än så.
Har kanske något samband med billigt?
 
wildeside wildeside skrev:
Har kanske något samband med billigt?
Jo, min allmäna uppfattning är att man knappast haft fokus på kvalitet vid konstruktionen av de där färdiga byggsatserna.
 
wildeside
B Bonzo2000 skrev:
Jo, min allmäna uppfattning är att man knappast haft fokus på kvalitet vid konstruktionen av de där färdiga byggsatserna.
Det finns byggsatser med kvalité, men då har billig ramlat bort.
 
  • Gilla
Bonzo2000
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Det finns byggsatser med kvalité, men då har billig ramlat bort.
Ja, så är det ju och det är därför jag ställer frågan. Vill ju ha ”mest förråd per krona” vid fritidshuset.
 
B Byggsnyggen skrev:
Hej
Tänkte sätta upp ett förråd vid vårt fritidshus och har börjat titta på olika firmor och leverantörer.
Någon som har erfarenhet av de förråd och friggebodar som Jem&Fix har?
De har en modell på 11 kvm som heter Odin och som skulle passa mig. Odin är ca 10 tkr billigare än motsvarande från andra leverantörer.

Är det bara att beställa eller är det skit?
Någon som har erfarenhet?

Tack för hjälpen.
Hejhej, hur har det gått? Vi har nämligen liknande fundering angående Odin från Jem.
 
Hej
Det blev en Peter 10 som jag köpte på Byggmax.
De hade en kampanj för ca 30 tkr och dessutom var frakten billig.
 
B Byggsnyggen skrev:
Hej
Det blev en Peter 10 som jag köpte på Byggmax.
De hade en kampanj för ca 30 tkr och dessutom var frakten billi
B Byggsnyggen skrev:
Hej
Det blev en Peter 10 som jag köpte på Byggmax.
De hade en kampanj för ca 30 tkr och dessutom var frakten billig.
Jaha, är du nöjd änsålänge? Verkar den stabil? Vart i landet bor du (snözon?)
 
Jag är nöjd. Enkel att bygga då det ju var moduler. Vi var tre personer som byggde den på lite drygt en dag.
Den känns stabil och har inte varit rädd för snölast men den är ju enkel att skotta av.
Finns i mellersta Värmland.
 
  • Gilla
_Funderaren_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.