Funderar vidare på min köksrenovering. Frågan är om jag är tillräckligt händig för att kakla om själv.

Hur svårt är det att kakla om? Jag kan lägga golv, tapetsera, måla och annat lättare hantverk. Bör jag klara av att kakla om köket?
 
Det tror jag alldeles säkert att du kan! Det e lättare än man tror. Vi började med att lägga klinkers i en hall, sen gjorde vi ett helt badrum, när vi sen kom till köket så va det lätt som en plätt! Nu ska vi göra det igen i vårt nya kök, nemas problemas.
Oftast e det ju inte så stor yta i kök heller. Va nogrann, fråga kunnigt folk i affären när du köper kakel, fix o fog. Sen finns det ju en massa folka här som man kan få tips o trix av :)
 
KurreBurre skrev:
Det tror jag alldeles säkert att du kan! Det e lättare än man tror. Vi började med att lägga klinkers i en hall, sen gjorde vi ett helt badrum, när vi sen kom till köket så va det lätt som en plätt! Nu ska vi göra det igen i vårt nya kök, nemas problemas.
Oftast e det ju inte så stor yta i kök heller. Va nogrann, fråga kunnigt folk i affären när du köper kakel, fix o fog. Sen finns det ju en massa folka här som man kan få tips o trix av :)
Det låter bra, jag tänkte börja med att träna på en liten golvyta där vi skall byta trasigt klinker. Är det lättare att kakla i kök med stora plattor? Står och väger lite mellan vilken storlek vi skall ha.
 
personligen tycker jag "lagom" stora plattor är lättast (ca 15x15), men allt funkar, bara man är noggrann och låter det ta den tid det behöver. Väldigt små plattor innebär många fogar som kan bli ojämna, medan väldigt stora plattor är svårare om underlaget inte är 100% jämnt.
 
Ingen minns en fegis! ;-)

Klart Du skall köra. Det är bara att riva ned om det blir dåligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.