Hej
Senate 10 år haft bredband och Tv från Telia men nyligen höjde Telia priset , kan få samma tjänst som har idag från Tele2 i vårt vila område via fiber som kostar 150 kr billigare per månad.

Har ni erfarenhet från tele2 för bredband och tv baskanaler?
Är de lika bra som Telia?

 
Redigerat:
Unikt namn
Min erfarenhet av tele2 är att jag fick den hastighet jag betalade för. Tv funkade även ok, även om jag inte var någon storkunsument av linjärtv. Men det var nog 8-9år sedan så saker kan ju förändrats.

Med Telia verkar jag få lite mer än angiven hastighet på räkningen, men de är ju även normalt sett dyrare.

I princip borde man byta leverantör varje eller varannat år, eftersom du ofta får väldigt bra pris på öppningserbjudandet. Du behåller ju dina närmaste kablar så det ska till en mycket dålig internetleverantör för att du ska få en märkbart sämre upplevelse.

Lyckas man tajma uppsägningen till Black friday kan det bli riktigt bra. Jag betalar nu 299:- per månad för 500mbit hos Telia.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Min erfarenhet av tele2 är att jag fick den hastighet jag betalade för. Tv funkade även ok, även om jag inte var någon storkunsument av linjärtv. Men det var nog 8-9år sedan så saker kan ju förändrats.

Med Telia verkar jag få lite mer än angiven hastighet på räkningen, men de är ju även normalt sett dyrare.

I princip borde man byta leverantör varje eller varannat år, eftersom du ofta får väldigt bra pris på öppningserbjudandet. Du behåller ju dina närmaste kablar så det ska till en mycket dålig internetleverantör för att du ska få en märkbart sämre upplevelse.

Lyckas man tajma uppsägningen till Black friday kan det bli riktigt bra. Jag betalar nu 299:- per månad för 500mbit hos Telia.
Samma här. 299 kr normalpris 699 kr. TV-paker Lagom för 99 kr normalt 299 kr. Men det gäller att säga upp och byta i tid, tror inte att det räcket med 1000 kr i månaden när avtal och pris upphör vid årsskiftet.
 
Vad jag hört från bekanta är att man brukar få ett väldigt bra erbjudande när man ringer för att säga upp abonnemanget. Jag vet dock inte om det gäller Telia.
 
B b_hasse skrev:
Jag vet dock inte om det gäller Telia
det gäller även telia ,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.