Vi ska lägga trägolv eller laminat i vårt matrum och har ekmöbler. Jag har hört att man inte ska ha ekgolv/ekmönstrat golv när man har ekmöbler för det blir "för mycket". Vad ska man ha? Ljusare eller mörkare? Tycker mörkbetsat är fint men vad passar till ek? Har nån bilder på sina matrum med ekmöbler och golv?
 
Hej

Jag är själv en jättefan av ek och har det i nästan hela lägenheten. Looove it! Men har det tyvärr itne i köket då vi inte hittade ett så pass litet bord som passar in där (litet kök).

Men min syster har ett snyggt oljat matbord i ek, ljusa beiga väggar och en snygg ekparkett. Och det är inte alls för mycket. Bara väldigt fräscht och snyggt!

Annars tycker jag också att ett snyggt skiffergolv (kan även vara laminat. Har kommit så många snygga nu) är snyggt till ek.
 
Vi har både golv och matbord/stolar i ek och är nöjda med det. Jag tycker däremot att det är svårt att blanda olika träslag på ett bra sätt, krävs fingertoppskänsla för att det ska bli bra.
 
larsg

Hålelr med dig. Träslag tycker jag absolut inte att man ska blanda med varandra, Men däremot kan man blanda träslag med färger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.