B b8q skrev:
Med tanke på att koranen förbjuder lån mot ränta kan det ju vara fördelaktigt rent ekonomiskt att vara muslim när bolånen går upp och ha lån i en muslimsk bank.
Det är nog (får erkänna att jag inte är säker) tillåtet med beloppsanpassade administrativa avgifter, dock. Det är ju inte ränta...
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Han är muslim. Hur lojal är han då tro???
Har det någon skillnad om han är muslim? Hans religion påverkar väl inte om han är lojal?

Har du koll på vilka religioner nuvarande regering tillhör?
 
  • Gilla
Mathildatiger
  • Laddar…
Blodsoppen
N Niq skrev:
Har det någon skillnad om han är muslim? Hans religion påverkar väl inte om han är lojal?

Har du koll på vilka religioner nuvarande regering tillhör?
Vad gäller islam så gör det stor skillnad. Du får nog läsa på lite om islam.
 
Nja, för egen del litar jag nog mer på många muslimer än andra individer. Islam är inte i sig ett problem. Även om det finns många muslimer som är problematiska.
 
Blodsoppen
D Daniel 109 skrev:
Nja, för egen del litar jag nog mer på många muslimer än andra individer. Islam är inte i sig ett problem. Även om det finns många muslimer som är problematiska.
Tvärtom. Många muslimer är bra och inte så troende. Det är islam som är problemet. Det är inge religion utan en totalitär ideologi.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vad gäller islam så gör det stor skillnad. Du får nog läsa på lite om islam.
Har ingen skillnad vilken religion en religiös fanatiker tillhör det blir dåligt ändå.
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Blodsoppen
N Niq skrev:
Har ingen skillnad vilken religion en religiös fanatiker tillhör det blir dåligt ändå.
När det gäller Islam så behöver dom inte vara så fanatiska.
 
Medborgarskap är bara formalia. Säger inte mycket om lojaliteten.
Men anknytning, uppväxten, släktingar etc i andra länder kan vara riskfaktorer. Det galnaste är väl att vi fick en energiminister från Iran.
Hela uppväxten, han kom hit som 12-åring, i Iran skvallrar om släktingar där. Ett utmärkt medel för påtryckningar.

Varför sätter våra politiker landets säkerhet i fara, jag fattar inte och vågar inte fiska på fb heller för då får man sparken.
Frågorna hopar sig, någon som fattar?
Varför har vi inte en ryss som försvarsminister också:rofl:
 
Det är vi som väljer politikerna.
 
Blodsoppen
D Daniel 109 skrev:
Det är vi som väljer politikerna.
Ja, men tyvärr hjälper inte det. Tror du det är politikerna som styr?
 
;)
D Daniel 109 skrev:
Det är vi som väljer politikerna.
Egentligen inte. Vi röstar på någon slags illusion, den reklam partier trycker i oss i sin marknadsföring.
Personer kan man bara kryssa lite/parti. Vi får aldrig inflytande över vem som får de politiska uppdragen.
Å andra sidan så får nästan alla rösta, oavsett privat ideologi, utbildning, förstånd etc, och så måste det vara, så det är nog bra som det är nu?
Spännande iallafall ;)
 
Det är ju baksidan med demokrati.
Vi ser ju tydligt demokratins brister i Botkyrka. Men än har ingen kommit på något bättre system.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.