H Happypandahs skrev:
Har precis konstaterat att det nu är under 100 rullar, hur ska vi överleva?!!

Jag är en snåljåp så jag köper mycket när det är rea, t.ex. när coop säljer ut 32-40 rullar för 100kr. Har ungefär lika mycket hushållspapper. Min man brukar sucka och skaka på huvudet, men han låter mig hållas i varje fall...
Man måste minst ha 20-30 toa-rullar hemma iaf!
Hade inga problem när corona kom och alla hamstrade papper...:cool:
 
Har haft tvättmaskinen på en halvhög bänk lite som du tänker det fungerade (med den maskinen vi hade då) men den behöver vara ordentligt stävat så bänken inte kommer i gungning när det skall centrifugeras.
Nu efter vi bytte till nyare maskin så blev det att släppa ner den på golvet och den har problem att stå stilla där. så olika på maskinerna om det fungerar
 
C Chomp_Shark skrev:
Kanske ändå bäst att bara byta ut tvättmaskin till en kombimaskin, så kan ni ha blöjsstation ovanpå :)
Det är möjligt att det finns en fantastisk kombimaskin, men vad jag förstår är de inte lika bra på varken tvätt eller tork som separata maskiner? (Vilket jag inte tycker är helt orimligt för en maskin som gör båda sakerna, men jag är inte riktigt redo att kompromissa med det).
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
Ett modernt badrum med tvättmaskin, toalett, handfat, dusch, vita plattor, och färgglad duschdraperi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Snyggt att lappen sitter kvar och är färgmatchad med duschdraperiet.
 
S StevieGee skrev:
Kan man inte ha tvättpelare i hörnet till vänster om tvättstället? Med lucköppning åt vänster kan det väl funka? Men då blir det kanske ingen yta kvar åt kattlådan..
Det är nog det näst-bästa alternativet men då kommer vi som du nämner att kasta bort hela vänstersidan till luckor och den idén är jag inte jätteförtjust i :/
 
H Happypandahs skrev:
Det är möjligt att det finns en fantastisk kombimaskin, men vad jag förstår är de inte lika bra på varken tvätt eller tork som separata maskiner? (Vilket jag inte tycker är helt orimligt för en maskin som gör båda sakerna, men jag är inte riktigt redo att kompromissa med det).
Måste ha vart länge sedan. Dagens kombinmaskiner är bra om man inte köper det billigaste som finns. . Det negativa är att dom brukar ta lite mindre kg. Och ett combo program tar lång tid. Men det brukar vi köra på nätter eller när vi är på jobbet så gör ju inget.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan ju bli problem den dagen som någon av maskinerna behöver service.
Den dagen, den sorgen :p

BirgitS BirgitS skrev:
Det var i den ordningen jag tänkte.
Går det inte att dra kattlådan längs golvet under kommoden?
Jag har visserligen inte haft katt men sett andras som väl haft en höjd på 10-15 cm.
Sen hyllplan över, underst hylla för tvättmedel, toapapper etc. sen hylla med lättillgängliga tvättkorgar och långt upp hylla för sällangrejer som ännu mer toapapper.
Vår kattlåda är 28 cm hög (om man inte har lock) och eftersom vi kör med pellets (världens bästa grej för övrigt - alternativet är kattsand i hela lägenheten) så är valet av kattlåda ganska begränsat tyvärr. I så fall får hela kattlådan flytta :)
 
Förövrigt ett fruktansvärt planerat badrum. Kan ju inte ha tänkt på att man faktiskt vill ha maskiner där. Ni ha rikte ett stork kök? Kan ju ha en maskin där.

Vad gäller kattlådan så kommer ert kommande barn att lösa den pucket på ett bra sätt.
 
D Dublin skrev:
Det är klart att det är görbart, att sätta tvättmaskin och torktumlare högre upp finns det flera exempel på, se t.ex. bilderna i den här tråden [länk]

Sen behöver det ju göras stadigt. Många bygger med Ikea stommar för att säkerställa att det blir stadigt nog. Men bordsben med lämpliga förstärkningar borde kunna funka också.
Tack för inspiration! Ska definitivt titta på IKEAS-stommar också :)
 
arneri68 arneri68 skrev:
Bor ni i lägenhet? Om tvättmaskinen står tajt mot en vägg finns risk att den bankar i den vid centrifugering.

Lätta tvättmaskiner brukar vilja dansa, men de tyngre brukar stå stilla. Vi har en som väger nästan 100 kg och den står still.
Absolut värt att tänka på! Tror att jag har några idéer för att lösa det men jag hade inte tänkt på det innan, tack för input!
 
H
Bara du har koll på så inte den vandrar.

grannen köpte ny maskin i veckan.
Han ställde torktumlaren i botten och tvättmaskin på topp för det va så smidigt att lägga i tvätten utan att böja sig.
Fungera ända tills centrifugering.
En jäkla smäll när maskinen gick i golvet, sen gick mattan åt helvete med för han.
Så blev en dyr läro peng för han.
 
  • Wow
  • Haha
Igen och 1 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
Bara du har koll på så inte den vandrar.

grannen köpte ny maskin i veckan.
Han ställde torktumlaren i botten och tvättmaskin på topp för det va så smidigt att lägga i tvätten utan att böja sig.
Fungera ända tills centrifugering.
En jäkla smäll när maskinen gick i golvet, sen gick mattan åt helvete med för han.
Så blev en dyr läro peng för han.
Men behöver man inte böja sig för att få i och ur torktumlaren?
 
  • Gilla
Igen
  • Laddar…
H
raveper raveper skrev:
Men behöver man inte böja sig för att få i och ur torktumlaren?
han är lite snål av sig så torktumlaren är för prydnad.
För dyr att köras.
Körs bara i nödfall.

men blev dyrt att köpa ny maskin nu
 
Snigla Snigla skrev:
Man måste minst ha 20-30 toa-rullar hemma iaf!
Hade inga problem när corona kom och alla hamstrade papper...:cool:
Precis!

Med med tanke på att Lambi just nu kostar 6kr/rullen (!!!!) så är jag ganska nöjd med köpet.
Det är ändå mer än det dubbla mot vad jag betalade i September (och då är det helt okej att leveranskillen bygger en rundmur runt min dörr, jag tar det! :p)
 
H Hallerudsbo skrev:
han är lite snål av sig så torktumlaren är för prydnad.
För dyr att köras.
Körs bara i nödfall.

men blev dyrt att köpa ny maskin nu
Aaah. Det är därför jag har torkskåpet kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.