Larsa Larsa skrev:
Är nog tre meter. Min erfarenhet är att multimaskin är bättre för kor mindre jobb.
Vet inte hur denna skivan beter sig i trä, samt att du behöver 12v batteri och laddare.
Bosch blå sladdlös vinkelslipare, produktvalssida på Amazon.se, olika paket och priser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Larsa Larsa skrev:
Skall såga golv under köksskåpen, så typ 15cm frigång. Finns det ngn liten smidig cirkelsåg som man kommer under med? Hittar inget vettigt på nätet….

//Larsa
Plocka bort skåpen istället. Blir mer lättjobbat.
 
Music Man Music Man skrev:
[länk]
Ca 6mm flytt hög, 150mm fanns är röra sig på enligt Ts.
 
Såga in snett under sparksockeln med multimaskin alternativt vinkelslip med liten trä/betong sten skiva i metall. Lossa sparksockeln o såga längre in o tbax med sockeln plus en kvartslist mot golvet?
Liten klinga fastsatt på en 10cm bult med en mutter och sätt den i borrmaskin?
 
Jag har den lilla 12v bosch-kapen. Den arbetar med abrationsklinga eller diamant beroende på material. Den är ju som sagt liten med 76 mm skiva och du/den får arbeta hårt om det är ett långt och kanske djupt spår i obekväma vinklar. Jag har lite erfarenhet av den och skulle egentligen inte rekommendera den för detta ändamål. Men det är en kul maskin annars!

Jag har även dremels cirkelsågstillsats och den är.. öh.. knepig och klen?
 
med reservation för ytligt lagd golvvärme så skulle jag ta min multimaskin. Med rätt blad kör den 3m på ett halvt ögonlock och höjden borde vara ok om man inte har det längsta bladet. Dock är det ju lite skillnad på skit och pannkaka här. Min gamla gröna multimaskin hade bara gjort mig förbannad. Den nya blåa med tillhörande blad gör detta utan att svettas.

Vill man öka precisionen i snittet så läggen man en träbit att såga efter.
 
Tror starkt på en GOP i 18v-serien med ett längre blad. En planka att styra mot för ett rakt snitt samt någon slags jigg för djupet. Kan inte ta många minuter med ett skarpt blad
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Tror starkt på en GOP i 18v-serien med ett längre blad. En planka att styra mot för ett rakt snitt samt någon slags jigg för djupet. Kan inte ta många minuter med ett skarpt blad
Fein (och Festool) har tillbehör för det, det kanske även Bosch har?
Förpackad cirkelskärare för hobbybruk på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg i verktygslåda, skruvmejslar, avbitartång, dammigt, använda redskap, förvaring, arbete, mångsidigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M myrstack skrev:
Smidigt! En googling ger mycket riktigt att Bosch har en liknande [länk]

Nästan för billig dock och ser ut att vara uteslutande plast till skillnad mot Fein's som verkar vara uteslutande metall.
Perfekt! Slut på toolab så la en order på amazon!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.