Hej Lars-Erik
Såg din carport av en slump på nätet.
Skall bygga carport och din ser precis ut som jag vill ha den. Behöver ritning om du kan dela med dig. Det skulle underlätta.
Har redan solceller på ladugårdstak så det får räcka.
Hälsningar
Carl-Robert Schnell
Bettna.
 
Carport med solpaneler på taket, bil parkerad, snö på marken, vinterdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätakstolar, lutande väggar av trä, ett fönster, industriell känsla, inre av en lada eller verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C Carosch skrev:
Hej Lars-Erik
Såg din carport av en slump på nätet.
Skall bygga carport och din ser precis ut som jag vill ha den. Behöver ritning om du kan dela med dig. Det skulle underlätta.
Hej.
När jag byggde min carport, för 11 år sedan, så behövdes inget bygglov. Det var beskedet jag fick av en tjänsteman på byggnadsnämnden. Därför har jag tyvärr ingen ritning som jag kan dela med mej. Allt byggdes efter eget huvud. Men bygget följer en ganska typisk mall: en rejäl syll på plintar, många snedsträvor, både på väggar och i takkonstruktionen, eftersom ena långsidan är öppen och vinden får tag. Stående träpanel. Vanliga fackverkstakstolar, som på mitten vilar på grova bjälkar, som i sin tur bärs upp av en tvärgående 280mm I-balk. Jag postar en bild. Eftersom du har en ladugård kan du säkert kolla på den konstruktionen, vilken säkert är ganska lika.
Som du ser på bilden har jag byggt ut min carport, och likaså har solelanläggningen utökats. Den ursprungliga delen av solelanläggningen har fungerat helt felfritt under alla år, och har genererat 18900 kWh hittills.
Den utökade delen av solelanläggningen har en egen inverter, och har genererat 6800kWh sedan 2017.
Bilen har bytts mot en Kia e-Soul, som går 50mil på en laddning (på sommaren). Och just räckvidden är det enda som är bättre än på vår gamla Nissan Leaf. I övrigt var Leaf:en bättre på allt.
 
Redigerat:
Hej och tack för snabbt svar.
Kände på mig att jag skulle få det svaret.
Tack för bilderna.
Gillar din design. Passar bra hos mig.
Då får jag sätta igång själv med dina bilder som hjälp.
Hälsningar
Carl-Robert
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.