H HaBy01 skrev:
Dom där Shelly EM3 har jag kikat på. Men installerar man dom pang på elskåpet? Eller gör elektrikern det?
Elektrikern som sagt.
Du behöver spänningssätta den i elcentralen samt sätta givarna runt vardera fas du vill mäta. Egentligen inte några konstigheter, men det är elektrikergöra om man ska följa protokollet.
 
H HaBy01 skrev:
Dom där Shelly EM3 har jag kikat på. Men installerar man dom pang på elskåpet? Eller gör elektrikern det?
Frågan är hur mycket den hjälper dig:
Du kanske kan indetifiera mer detaljera när och på vilken fas effekten ser ut att gå upp iofs: Men det lär sitta fler saker på en fas som du ändå kommer behöva kolla upp. Sen kan ju den vara trevlig att ha ändå om man gillar statistik och att följa upp sifrror :)

Men att stänga av allting "onödigt" och sedan slå på saker i turodrning tror jag är den enda framkomliga vägen: Om tex bara värmepumpen ar på och allt annat avslaget i centralen så ser du ju om det är den. Sen kan du prova med VVB eller Frys - som också kan vara luriga och se om det händer igen, osv...kan ta tid om det tar veckor att upptäcka förstås dock - då blir det liksom en felsökinng per tripp till stugan:/
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.