E Emil_L skrev:
Jobbade fram en lustig vinkel för att kila in den under in i vinkeln på bilden där, gjorde fönsterblecken "exakt" så bred som "fönsterhålet"

hade brist på tid så anlitade snickare som kapade och skruvade upp utvändig salning och i samband med det skruvade de fast fönsterblecken på sidorna av fönsterhålet och la någon kloss under, han tyckte inte att jag skulle köra fogskum under.

kändes inte helt klockrent då det tekniskt sett kan komma in lite vatten i hörnen på fönsterblecken, men mina fönster sitter väldigt långt in i fasaden så de bör vara ganska väl skyddade samt det lilla som kan komma in bör torka (hoppas jag) heh
Tack för svar!
Ja kommer ut plåtslagare på ons/tors och kollar. Valde du bort att popnita fast i alu profilen pga det estetiska eller något annat?
Annars lutar det mot att popnita fast blecket i profilen här.

Du har inte några bilder?
 
Hej, kul att tråden lever vidare. Men tråkigt att höra att dom inte fixat produkten med "rätt" spår ännu! Om det hjälper kan jag ta bilder och lägga in i tråden till helgen.. (bortrest på semester nu)

Hej svejs! ☀️
 
  • Gilla
|_David_| och 1 till
  • Laddar…
P PetterM2009 skrev:
Hej, kul att tråden lever vidare. Men tråkigt att höra att dom inte fixat produkten med "rätt" spår ännu! Om det hjälper kan jag ta bilder och lägga in i tråden till helgen.. (bortrest på semester nu)

Hej svejs! ☀️
Ja det är tråkigt :confused:
Ja gör gärna det! Ha en fortsatt trevlig semester :cool:(y)
 
  • Gilla
|_David_|
  • Laddar…
Hej!
Någon som har en bra lösning och kan visa lite foto?
Har samma problem. Min plåtslagare skruvade fast blecket i aluprofilen… läckte för fullt så dom fick vi riva bort. Så nu till frågan. Hur gör man när fönstren sitter på plats?
 
  • Teknisk ritning av fönsterinstallation med markerat vattenläckage vid bottenkarmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P PetterM2009 skrev:
Hej, Är i färd med att byta samtliga fönster ( 6st 13x15 och ett mindre badrummsfönster ) på mitt hus samt en dubbel altandörr. Hade Mockfjärds över på en offert och blev minst sagt chockad över priset på offerten. Efter en del googlande och tråd/inläggs läsning , verkar det helt klart fördelaktigt att strunta i helentrepenad och måtta samt beställa fönster själv (sedan anlita 2 duktiga snickare) från någon leverantör... till min fråga: är det någon som beställt fönster från bonusfönster.se? Blev ni nöjda? Hur upplever ni kvalitén? Estitiskt och funktionellt? Leverans? Reklamation? Bemötande? Betalning? M.m.
Priserna dom har tåls att gemföra men finns inte mkt recensioner eller fakta att hämta / läsa om dom.

Tacksam för svar!
Jag har anlitat Sparfönster, kan endast beställas på nätet. Fönsterna görs i Poland samt Estland. Kollade även på Ekstrands, vad jag förstod har de samma leverantörer, nog inte ovanligt idag. Jag är nöjd med Sparfönster, regält billigare än andra. Om du beställer så kolla alla mått o modell innan du lägger order, kan vara svårt att ändra.
 
P PetterM2009 skrev:
Hej, Är i färd med att byta samtliga fönster ( 6st 13x15 och ett mindre badrummsfönster ) på mitt hus samt en dubbel altandörr. Hade Mockfjärds över på en offert och blev minst sagt chockad över priset på offerten. Efter en del googlande och tråd/inläggs läsning , verkar det helt klart fördelaktigt att strunta i helentrepenad och måtta samt beställa fönster själv (sedan anlita 2 duktiga snickare) från någon leverantör... till min fråga: är det någon som beställt fönster från bonusfönster.se? Blev ni nöjda? Hur upplever ni kvalitén? Estitiskt och funktionellt? Leverans? Reklamation? Bemötande? Betalning? M.m.
Priserna dom har tåls att gemföra men finns inte mkt recensioner eller fakta att hämta / läsa om dom.

Tacksam för svar!
Hej igen, har kollat på bonusfönster, får en känsla att Bonusfönster o Sparfönster har samma koncept, ja kanske t.o.m samma ägare. Om du köper fönster själv för att montera, kolla gärna innan så att du har snickare som kan hjälpa dig, alt att du monterar själv, går det också, gäller bara att vara nogrann, du klarar säkert det.
 
T Tommie Gadh skrev:
Hej!
Någon som har en bra lösning och kan visa lite foto?
Har samma problem. Min plåtslagare skruvade fast blecket i aluprofilen… läckte för fullt så dom fick vi riva bort. Så nu till frågan. Hur gör man när fönstren sitter på plats?
Googla runt om jag borde beställa från Bonusfönster eller Sparfönster, Sparfönster är 700kr billigare på ett vridfönster.
Så hitta jag det här lilla problemet, Tommie Gadh menar du att vattnet rinner in bakom alu beklädnaden i fönsterdelen och sen då naturligt bakom karmens beklädnad, tittar jag på VillaAnnas bild så finns ingen fräsning för plåten som motverkar problemet, tittar jag på bilderna med fräsning, så borde det inte gå när man väljer alu beklädnad, känns som klipsen fäste borde krocka med fräsningen, fast går att välja.

Är detta ett icke problem om man väljer Två bilder av träbearbetningsdiagram, snickeridetaljer, fönsterbleck med och utan spår, prissättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sektionsskiss av trä- och aluminiumfönsterram märkt "Trä/Alu Reduxa Low-Carbon" med grönt godkännandemärke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
fräsning?
 
Härligt att jag hittade denna tråden.
Sitter precis på köpknappen och funderade på prisskillnaderna mellan bonusfönster.se och sparfönster.se.
Skiljer nästan 1000:-/st på vridbara trä/alu fönster i specialmått för mig.

Får bli sparfönster.se för min del helt enkelt. :)
 
Har beställt fönster och dörrar från bonusfönster. Förväntad leveranstid var v24. Jag har fått ett flertal olika uppgifter av bonusfönster när jag skall få mina varor men inget verkar stämma. Nu är det v26 och det finns fortfarande ingen leveranstid som verkar trovärdig. Med tanke på dom uppgifter jag fått och att det inte finns någon kännedom om var mina varor är så har jag gjort en anmälan till allmänna reklamationsnämnden samt klarna.
 
Efter lite mer forskande, så blev det 2st fönster från Svenska fönster, slutsatsen var att man får vad man betalar för.
Riktigt nöjd med dom.

Gjorde dock misstaget att beställa samma mått som de gamla, fast med salningsspår på insidan, kunde precis täcka med 69mm foder.

Gamla salningen var spikad utanpå karmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.