Hej,

Efter att ha tröttnat på att springa på visningar av begagnade hus med upptrissade budgivningar så har vi hittat en tomt för 350k med V/A färdigindraget. Kvar i budgeten för resten, dvs huset, grund, markarbete, garage och trädgård blir 2M kr. Vi vill ha ett ganska stort hus med 4 sovrum och runt 150-160 kvm boyta. Är detta görbart och isf vilka tillverkare kan tänkas ligga i denna prisklassen?
 
Det verkar som om du får kika på Smålandsvillan eller Älvsbyhus
 
Inte då, vårt Eksjöhus kommer att landa på under 2,4 inkl. tomt. Men det är ju något mindre förstås.
Iofs exkl. tomt, men ändå!
 
Jag hade ju gärnat hoppats på något lite bättre än älvsjöhus eller smålandsvillan. Funderar lite på t.ex a-hus basic #4 som de påstår kostar 1.6 nyckelfärdigt. Hur mycket är det som brukar tillkomma om man har tomten med V/A färdigindraget? räcker 400k?
 
Mjöbäcksvillans Sörgården kanske? Om jag minns rätt är den på 195kvm med 4 sovrum. Förra året låg den på runt 1.7mkr i år vet jag inte. Borohus har väl även en del hus i prisklassen ni söker.
 
LB-hus, vår pärluggla kostade ca 1,6 miljoner när vi skrev på för 2 år sedan. Modellen heter numer Ugglan 159
 
Ett eksjöhus Harmoni kanske?
vårt kostar lite drygt 2 miljoner inkl. garage.
 
Kolla med Borohus. Deras Borobas-serie ska vara prisvärd. Vet även att deras Halland 130 kostar mellan 1,8-1,9 milj i grundutförande.
 
apanap skrev:
Jag hade ju gärnat hoppats på något lite bättre än älvsjöhus eller smålandsvillan. Funderar lite på t.ex a-hus basic #4 som de påstår kostar 1.6 nyckelfärdigt. Hur mycket är det som brukar tillkomma om man har tomten med V/A färdigindraget? räcker 400k?
Om jag fattar det rätt så kan ni bygga för sisådär max 2,3 miljoner (inkl tomt). Vi har ungefär samma situation och har också kikat lite på a-hus basic #4. Har dock ingen tomt ännu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.