Hej. Ska köpa en badrumsfläkt.

Tittat på Pax Passad 31 och Pax Calima.

Calima finns som ett kit med monteringsrör (behöver det då jag ska ta nytt hål då det saknas).
Men vill inte ha Calima dels för att den är app-styrd samt att den alltid går i ett grundläge.

Men hittar inget monteringskit till Passad 31? Det står inte heller att det ingår.

Även tittat på Klimatfabriken K7.

Någon som har koll eller tips och råd?
 
R RPM2006 skrev:
Hej. Ska köpa en badrumsfläkt.

Tittat på Pax Passad 31 och Pax Calima.

Calima finns som ett kit med monteringsrör (behöver det då jag ska ta nytt hål då det
saknas).
Men vill inte ha Calima dels för att den är app-styrd samt att den alltid går i ett grundläge.

Men hittar inget monteringskit till Passad 31? Det står inte heller att det ingår.

Även tittat på Klimatfabriken K7.

Någon som har koll eller tips och råd?
Hej du behöver inte använda det röret utan det går bra med annan lösning.
Calima är i mitt tycke helt misslyckad eller så hade jag fått tag i ett måndags exemplar, bytte till Passad som fungerade mkt bättre.
 
Allt är ju förstås tycke och smak. Men jag monterande precis in en Calima och tycker den funkar fint. Som du skriver så är autoläget med grundflöde. Men den ska gå att koppla så den slås på när man tex tänder lampan i rummet.
Så det kanske gör den en kandidat igen?
 
Lutar nu mot Fresh Intellivent 2.0.
Funderar på vilken vägg ska ha den på.

Väggen det blie enklast med el till är väggen som leder ut mot den lilla altanen utanför ytterdörren. Samtidigt så är risken att jag borrar av nån ledning mycket större.

Ca 3-4dm till höger om väggdosan blir hålet. Har då även tänkt ta ström från väggdosan på utsidan. Hur blir det med fukt på innertaket? Obefintlig risk? Hur blir det med oljud från toa aktiviteter?
Uteplats med vit dörr, gula väggar, bruna paneler, hängande lykta och en sopborste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Andra väggen är här, ca vid markeringen blir hålet isåfall. Men nu blev det inte lika enkelt med eldragningen och kanske inte heller lika snyggt. Strömmen kommer att fås tas från väggdosan vid altanen.
Ett gult hus, fönster, luftvärmepump, gympaställning, röd markör på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Väggen mot altanen.
Badrum interiör med spegel, handfat, handduk, och belyst spegelskåp. En röd markering sitter på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggen ut mot trädgården
Ett vitt badrum med dusch, toalett, handfat och fönster med växt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krokben
  • Laddar…
Du bör ha den ut mot trädgården för då hamnar den ovanför duschutrymmet också vilket är bäst för att få ut fukten. O du slipper fukt på altanen.

Kan du inte dra el genom taket från ovanvåningen?
 
Närmare 5timmar senare är det i land.

Det blev en Fresh Intellivent Sky. Det fick bli med App då jag insåg att det blir lättare med inställningarna. 150kr upp mot modellen nedanför så fick bli så. Dessutom hade Fresh ett gult yttergaller samt ett insektsfilter för ca totalt 150kr extra. Blir det fler blir det samma.

En stege mot en gul husvägg, blå himmel, fönster och luftvärmepump syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum med kakelväggar, duschhörna, takdusch och vitmålat tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SirMayo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.