Min fråga är, har en utvändig altan platta , med kant isolerade element, samt 180 mm isolering under betongytan,
Kan man nu lägga på en spårad cellplast 50 mm för golvvärme rör direkt då på den gamla betongytan?
Jag tänker att detta skulle förbättra isoler förmågan, men bygger jag på någon sätt in någon form av fukt mellan det nedre lagret av cellplast o den spårade cellplast skivan?
Det kan sägas att 2 sidor byggs ihop med bef huskropp med 300 mm isolering i bottenplattan.
 
Tror det går bra att göra så. Med den spårade skivan blir det mindre värme neråt och der skerju äavn utan överliggande isolering då framtemp är liten. Utgår från att isolerskivan inte är diffusionströg så den stänger inne markfukt.
 
Om de skivorna är diffusionströg vet jag ej. Vet inte hur man kollar det heller?
Bef platta har legat i 4 år så den bör ju vara torr.
Ska på med lite betong i kanterna då platta lutar ut från huset, ca 5-7 cm, men låter man det torka ut ska det väl fungerar.
Alternativet är att gjuta in rören som vanligt, som vid gjutning av betongplatta, men som sagt ut efter extra isolering, om nu det hjälper så mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.