Jag söker fönsterdörr/altandörr/balkongdörr med spårad bröstning, d.v.s. lodräta spår under fönstret som ger intryck att den undre delen består av stående virke. De flesta fönsterdörrar jag hittat har bara ett slätt parti under fönstret.

Efter surfande på diverse bygghandlars hemsidor har jag hittat NorDan Tanum:
https://www.nordan.se/produkter/tanum/tra/fonsterdorr-brostning

Finns tips på fler tillverkare/modeller? Ni som har fönsterdörr med spårad bröstningen, kan ni kolla på etiketter på dörrblad/karm vad det är för tillverkare/modell och posta här, gärna med bild? Jag skulle uppskatta det, och kanske fler med mig.
 
Åsa Lund
Ta annars kontakt med en tillverkare och kolla om de kan göra en spårad fyllning i nedre delen av dörren?
 
Ja, det kanske får bli så, om ingen annan kan tipsa om en fönsterdörr med spårad bröstning som redan finns i någon tillverkares sortiment.

Det var omständigt när jag för några år sedan tog kontakt med en bunt dörrtillverkare för att fråga om de kunde tillverka en entrédörr med ett visst utseende, så jag har hoppats hitta fönsterdörr som ingår i tillverkares standardsortiment, för att slippa extra potentiellt krångel med speciallösningar.

Kanske funkar NorDans dörr om man får chans att se den i verkligheten, men det känns bra att ha alternativ att välja mellan, därav min förhoppning att någon här skulle ha tips.
 
Åsa Lund
Annars är kanske alternativet att sätta lister utanpå istället?
 
Ekstrands kan fixa det men det finns inga färdiga att webshoppa, men om du pratar med dem kan de ordna annan fyllning utifrån vad de har i sitt ytterdörrsortiment.
Arlid blir en väldigt fin fyllning för många hus från 40-50-talet som exempel.
 
  • Trädörr med fönster, dörrhandtag, lås och gångjärn i träimitation. Vertikal orientering, ingen person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.