Hej.

Vår dotters kompis har problem med sin moped. Han säger att det läcker ut bensin där den svarta elkabeln går in, där pilen visar.

Vet ni vad problemet kan vara eller mer troligt att det läcker ovanifrån vid slangklämman?

Motorcykeldel, slangklämma, svart slang, metallfästen, skruvar, blå pil pekar, mekanisk, komplex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fabrikat och ringa en firma som servar en sådan
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Fabrikat och ringa en firma som servar en sådan
Tänkte om det gick att lösa själv alt byta själva delen men behöver veta isf vad delen heter.
Sitter på en yamaha
 
Moderna mopeder brukar ha nån form av styrd bensinkran, vakuum har jag sett flera, men den här kanske är elektriskt styrd?

I vilket fall som helst är det nog bäst att ta reda på exakt var det läcker först... Byta bensinkran är inte avancerat....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Moderna mopeder brukar ha nån form av styrd bensinkran, vakuum har jag sett flera, men den här kanske är elektriskt styrd?

I vilket fall som helst är det nog bäst att ta reda på exakt var det läcker först... Byta bensinkran är inte avancerat....
Det är en DT50 rsm -07. Om det hjälper. :cool: är kass på mopeder hehe
 
Ja, det där en en vakumstyrd bensinkran, kanske heter bränsleventil eller nått liknande, men varför det går in en elkabel i den har jag inte en aning om.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
En YAMAHA- Vad bor du. kolla in någon YAMAHA-försäljare, visa fotot och fråga
 
Isakare Isakare skrev:
Ja, det där en en vakumstyrd bensinkran, kanske heter bränsleventil eller nått liknande, men varför det går in en elkabel i den har jag inte en aning om.
Skumt. Kan inte vara att den är elektriskt styrd på något vis? Ska kolla och se om jag kan följa sladden och se vart den går.
 
Finns det någon mätare för bränsle kanske det är en givare för det...

Alternativt så kan det vara en bensinpump, om det är insprutning på moppen...
 
Kan vara så att flottören kärvar så därför översvämmas den av bensin. Stäng bränslekranen och montera bort nedre delen av förgasaren och kolla att flottören sitter som den ska och rör sig lätt.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.