Hej! Jag funderar på om jag kan sätta upp vindskydd kring utrymmet under vår stuga. Det skulle vara toppen att kunna ha det som förråd utan att regn och löv blåser in.
Det är ståhöjd under ca halva huset så utrymmet vore värdefullt som vindskyddat.
Men hur mycket skydd vågar man sätta upp innan det uppstår risk för att stugans golv möglar? Vilket material är bäst att använda? Vad bör man tänka på?
undrar Krister
Underbyggnad av hus, klippgrund, grönska utanför, kablar, virke, byggmaterial, öppen konstruktion, hink, oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsbänk, stol, brädhögar, vedstapel, natur utanför öppen verkstadsutrymme med rustika redskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Underkonstruktion av byggnad, träreglar, elsladdar, betongpelare, stenunderlag, skogsbakgrund, pågående arbete eller renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
En "vanlig" torpargrund brukar ha några stycken ventiler som är ca 15x15 centimeter så det borde räcka här med beroende på hur mycket vatten som rinner in under huset när det regnar...

Jag tror du kan sätta igen det mesta och behålla lite "hål" på alla sidor så att du får luftflöde men inte blåst igenom.
 
Tack, det låter ju bra. Tyvärr rinner det in en hel del vatten när det regnar, men det kanske jag kan stoppa på något vis.
Man ska inte stoppa markfukten med platonmatta eller nåt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.