J Josh3 skrev:
När den står i varmvattenläge så är det bara luft från köksblandaren, VV röret svalnar.
Läs om den här igen noga...

Instruktioner för tömning av varmvattenberedare på svenska, innehåller varningstext och steg-för-steg guide.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har följt alla steg, funderar lite på blandningsventilen, den stod vriden så långt det går till vänster (moturs). Vet inte riktigt vad det kan bero på.
 
J Josh3 skrev:
Jag har följt alla steg, funderar lite på blandningsventilen, den stod vriden så långt det går till vänster (moturs). Vet inte riktigt vad det kan bero på.
Jo så här fungerar den, någon har ställt den på hög temperatur ut.
Text på svenska som beskriver justering av blandningsventil för varmvatten, inställningsområde 40-65 grader Celsius.
https://bolist.se/media/page_attachments/nibe_compact_manual.pdf

Har nog inga fler tips.....
 
P paralun skrev:
Jo så här fungerar den, någon har ställt den på hög temperatur ut.
[bild]
[länk]

Har nog inga fler tips.....
Ok får kontakta ek VVS firma.
Tack så jättemycket för din hjälp.
 
J Josh3 skrev:
Ok får kontakta ek VVS firma.
Tack så jättemycket för din hjälp.
Kom på en till sak, lossa spillslangen mot avloppsröret och dränera till en hink, kolla om det funkar?
 
P paralun skrev:
Kom på en till sak, lossa spillslangen mot avloppsröret och dränera till en hink, kolla om det funkar?
Borde jag ge mig in på det, finns det några risker?
 
J Josh3 skrev:
Borde jag ge mig in på det, finns det några risker?
Du slipper tusenlappar för en rörmokare.... fattar jag ditt foto rätt så är det ju bara en skruvkoppling att lossa och sedan dit med en hink. Sen är det ju bara att stänga säkerhetsventilen när hinken måste tömmas osv

660607-b34e5a687246bc5922a79a560170596a.jpg
 
Fungerar inte med söken så bra, vattnet hänger sig i VVB , det måste in luft, öppna några VV-kranar och den avluftning som det talas om som sitter blandarröret, Annars bara att lossa dom muttrar som sitter på utgående rör från VVB. Pass på det kan komma en del vatten och bli blött.
 
P paralun skrev:
Du slipper tusenlappar för en rörmokare.... fattar jag ditt foto rätt så är det ju bara en skruvkoppling att lossa och sedan dit med en hink. Sen är det ju bara att stänga säkerhetsventilen när hinken måste tömmas osv

[bild]
Ska testa imorgon.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
A
detta tar en evig tid
jag tar bort hela kopplet från undersidan av tanken och det ändå en evig tid då luften som måste in bromsar flödet mycket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.