Letar efter en färdig bastustuga till vårt hus. Budgeten ligger på runt 20-30k och jag vill ha runt 10 m2 och i byggsats med bastuaggregat och hela fallerullan. det verkar ju finnas lite olika tillverkare där ute som säljer hela stugor men jag tänkte kolla med mina byggahus-kollegor om det är någon som har några tips eller kan proppsa på någon.

Har kikat lite på http://www.trabyggarna.com.

Det är elagg som är på tapeten btw...
 
För att verka tjatig, www.sorselestugan.se ... jag har byggt deras 9,9 bastu med ett Harvia pro20 med sidomantlad vattenbehållare (k-rauta har 20% på bastutillbehör just nu, även 10% på stugan om man vill köpa dyrt och mindre...). totalkostnaden ligger på ca. 27,000kr och då har jag ändå kostat på shingeltak (tar dock längre tid att lägga! :)) Jätte enkel att sätta ihop och jag är kanonnöjd! Enda som återstår på min stuga är frånluftsventil, men det är ju en baggis...
 
Tack Sheriffen! Ska kolla in länken och deras utbud! K-rauta produktbeskrivningar var ju riktigt dåliga, svårt att veta vad man betalar för.
 
Kolla också med lokala snickerier/sågar som ibland har stugor som är lätta att fixa om till bastur. Jag hade (innan en takomläggning urholkade budgeten) planer på en stuga från ett lokalt sörmländskt snickeri. Ungefär samma kostnad som de billigare massproducerade stugorna men med 60 mm "timmer" istället för 34 eller 45 som är vanligt.

(Läskigt nick... Om du nu inte är en wendigo: Hör du också till en av de fåtaliga som förstått storheten med Ravenous? :cool:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.