R Rkarlsson skrev:
Han syfte är att fråga om det är okej med kontraktbrott.

Eller vad missar jag? Han skriver som om detta är något som har hänt och då kvarstår jag vid att han är tjuv och korkad.
Det du citerar förklarar att TS inte tycker att kontraktsbrott är ok bara för att kontraktet är lite otydligt. Så TS skriver bara för att provocera.

/Krille
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Det du citerar förklarar att TS inte tycker att kontraktsbrott är ok bara för att kontraktet är lite otydligt. Så TS skriver bara för att provocera.

/Krille
Ja ts är då ett troll.
Eller om det varit i verkligheten troligtvis en tjuv igen =) Vad han själv skriver är extremt självklart. Nästa lön.
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Här skulle det ju vara tacksamt om dessa typer av trådar tas bort.. Börjar ledsna på skit
 
  • Gilla
M.Stenqvist och 7 till
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Här skulle det ju vara tacksamt om dessa typer av trådar tas bort.. Börjar ledsna på skit
Jag håller med dig. Men jag gick i fällan då jag inte kände till TS historik.
 
Men man är väl ändå fullständigt bäng om man startar en tråd och tror att folk ska förstå att det handlar om något annat?
TS är ett troll, och tydligen någon som stjäl från andra människor
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Som nu alla tycks ha förstått så är historien ihopdiktad.
Men frågan är fortfande aktuell.
Är det okej med kontraktsbrott?
Förvånansvärt många på detta forum tycker tydligen det. Därav denna fråga.
Om ni inte förstått så handlar den andra tråden om badrumsfläkt i hyrt hus.
 
A AG A skrev:
Som nu alla tycks ha förstått så är historien ihopdiktad.
Men frågan är fortfande aktuell.
Är det okej med kontraktsbrott?
Förvånansvärt många på detta forum tycker tydligen det. Därav denna fråga.
Om ni inte förstått så handlar den andra tråden om badrumsfläkt i hyrt hus.
Ja där har hyresgästen varit dum nog att skriva på ett korkat avtal där hyresvärden drar in kulor som fan. Jag hade flytt lika mycket som jag hade flytt dig =)

Det är extremt ovanligt att en hyresgäst ska behöva betala för fasta tillbehör i sitt hyrda bo.
 
  • Gilla
namne och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja där har hyresgästen varit dum nog att skriva på ett korkat avtal där hyresvärden drar in kulor som fan. Jag hade flytt lika mycket som jag hade flytt dig =)

Det är extremt ovanligt att en hyresgäst ska behöva betala för fasta tillbehör i sitt hyrda bo.
Tror inte det är så ovanligt. I mitt förra boende hade tidigare hyresgäst betalat 90:- i månaden extra för mikrovågsugn. Sen drygt 25 år tillbaka! Samma mikrovågsugn alltså och detta var i det kommunala bolaget. Han hade inte heller använt underhållspotten i lägenheten på 20 år så den var proppfull och jag kunde helrenovera när jag flyttade in, visserligen med eget arbete men allt material betalades på fonden. Mikron åkte ut, likaså diskmaskinen á 210:- i månaden som dock bara var drygt 10 år gammal.
 
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Tror inte det är så ovanligt. I mitt förra boende hade tidigare hyresgäst betalat 90:- i månaden extra för mikrovågsugn. Sen drygt 25 år tillbaka! Samma mikrovågsugn alltså och detta var i det kommunala bolaget. Han hade inte heller använt underhållspotten i lägenheten på 20 år så den var proppfull och jag kunde helrenovera när jag flyttade in, visserligen med eget arbete men allt material betalades på fonden. Mikron åkte ut, likaså diskmaskinen á 210:- i månaden som dock bara var drygt 10 år gammal.
För "extra" som mikro eller diskmaskin där det vanligtvis inte ingår såklart drar hyresvärdar till med en extra kostnad i månaden.
Där handlade det om att köpa ny fläkt.
Om värmepumpen går sönder då ?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ja där har hyresgästen varit dum nog att skriva på ett korkat avtal där hyresvärden drar in kulor som fan. Jag hade flytt lika mycket som jag hade flytt dig =)

Det är extremt ovanligt att en hyresgäst ska behöva betala för fasta tillbehör i sitt hyrda bo.
Har du några bevis på att hyresvärden drar in stora pengar. Jag har iallafall inte kunnat utläsa något om hur mycket hyran var på. Inte heller storlek på det hyrda objektet. Dock är jag övertygad om att det rörde sig om ett hus, och inte en lägenhet. Detta med tanke på att byte av takpannor nämndes i kontraktet. Jag är därmed övertygad om att det rör sig om ett mindre hus i utkanten av staden, eller kanske på landsbygden. Ett hus uthyrt privat, av någon som tillfälligt inte själv hinner se över det huset. Hyr därför ut billigt mot att hyresgästen står för underhållet. Det finns iaf inget som talar för hyresvärd mef hundratals lägenheter som suger ut sina hyresgäster.
Dock får det vara som det vill med den saken. Ett kontrakt är ett kontrakt, och det ska hållas på samma sätt som de flesta anser att man ska betala en snöslunga.
 
A AG A skrev:
Har du några bevis på att hyresvärden drar in stora pengar. Jag har iallafall inte kunnat utläsa något om hur mycket hyran var på. Inte heller storlek på det hyrda objektet. Dock är jag övertygad om att det rörde sig om ett hus, och inte en lägenhet. Detta med tanke på att byte av takpannor nämndes i kontraktet. Jag är därmed övertygad om att det rör sig om ett mindre hus i utkanten av staden, eller kanske på landsbygden. Ett hus uthyrt privat, av någon som tillfälligt inte själv hinner se över det huset. Hyr därför ut billigt mot att hyresgästen står för underhållet. Det finns iaf inget som talar för hyresvärd mef hundratals lägenheter som suger ut sina hyresgäster.
Dock får det vara som det vill med den saken. Ett kontrakt är ett kontrakt, och det ska hållas på samma sätt som de flesta anser att man ska betala en snöslunga.
Kunde du utläsa att hyresgästen skulle stå för renovering av huset? Nej inte jag heller. Ett ofördelaktigt avtal för hyresgästen helt enkelt som ska stå för att renovera huset.
Jag tipsar iallafall hyresgästen att sticka så snabbt det går =)
Underhåll är normalt att rengöra och hålla befintliga ting i skick.

Din frågeställning är något helt annat och stöld.
 
R Rkarlsson skrev:
Kunde du utläsa att hyresgästen skulle stå för renovering av huset? Nej inte jag heller. Ett ofördelaktigt avtal för hyresgästen helt enkelt som ska stå för att renovera huset.
Jag tipsar iallafall hyresgästen att sticka så snabbt det går =)
Underhåll är normalt att rengöra och hålla befintliga ting i skick.

Din frågeställning är något helt annat och stöld.
Vad snackar du för skit. Sedan när blev "att underhålla" detsamma som att renovera. Vad vet du om det avtalet. Hyr kab du avgöra om det är ofördelaktigt eller inte.
Men franförallt, varför vet du att det att rätt att bryta det kontraktet? Samt ginns finns det då någon anledning att skriva kontrakt?
 
A AG A skrev:
Har du några bevis på att hyresvärden drar in stora pengar. Jag har iallafall inte kunnat utläsa något om hur mycket hyran var på. Inte heller storlek på det hyrda objektet. Dock är jag övertygad om att det rörde sig om ett hus, och inte en lägenhet. Detta med tanke på att byte av takpannor nämndes i kontraktet. Jag är därmed övertygad om att det rör sig om ett mindre hus i utkanten av staden, eller kanske på landsbygden. Ett hus uthyrt privat, av någon som tillfälligt inte själv hinner se över det huset. Hyr därför ut billigt mot att hyresgästen står för underhållet. Det finns iaf inget som talar för hyresvärd mef hundratals lägenheter som suger ut sina hyresgäster.
Dock får det vara som det vill med den saken. Ett kontrakt är ett kontrakt, och det ska hållas på samma sätt som de flesta anser att man ska betala en snöslunga.
Efter som jämförelsen är osedvanligt efterbliven så samlar jag allt mitt kunnande och drar till med samma prosa som min advokatvän, "Det beror på" så fort jag säger något tvärsäkert ;-)
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
A AG A skrev:
Det är väl klart att jag fått lön, men det var ju inte det som var frågan. Undrar bara om kontraktet verkligen gäller, då jag kan uppfatta det som lite luddigt skrivet?
Betala för faan, är inte alls luddigt
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
A AG A skrev:
Vad snackar du för skit. Sedan när blev "att underhålla" detsamma som att renovera. Vad vet du om det avtalet. Hyr kab du avgöra om det är ofördelaktigt eller inte.
Men franförallt, varför vet du att det att rätt att bryta det kontraktet? Samt ginns finns det då någon anledning att skriva kontrakt?
Underhålla i min värld är inte att byta en elektriskt badrumsfläkt. I min värld är det fastighetsägarens jävla problem.

Men varken du eller jag har sett vilket avtal de har. UNDERHÅLL.

Din jämförelse är lite halvt efterbliven.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.